Osallistu

Tule mukaan tekemään vihreämpää Helsinkiä!

Tervetuloa mukaan Helsingin Vihreisiin eli HeViin! Helsingin Vihreiden toiminnassa voit olla mukana monin tavoin.

Jäseneksi voit liittyä täällä – jäsenmaksulla tuet työtä vihreämmän Helsingin eteen. Kun liityt jäseneksemme, liityt samalla johonkin vihreään yhdistykseen. Yhdistyksistä voit lukea lisää täältä ja valita omasi.

Järjestämme säännöllisesti tapahtumia, joista ilmoitamme tapahtumakalenterissamme. Tarjolla on muun muassa Uusien iltoja, jotka on tarkoitettu kaikille vihreästä toiminnasta kiinnostuneille ja vastikään mukaan tulleille. Olet koska tahansa tervetullut osallistumaan!

Jos poliittinen keskustelu saa sinut syttymään, suosittelemme liittymistä jäsenillemme tarkoitettuun Helsingin Vihreiden keskusteluryhmään Facebookissa. Myös kunnallispoliittisten teemojen ympärillä toimiviin työryhmiimme kannattaa tutustua ja hakea mukaan.

Helsingin Vihreiden uutiskirjeen voit tilata tästä. Kokoamme kuukausittain lähetettävään kirjeeseen ajankohtaiset vihreät kuntapolitiikan kuulumiset ja menovinkit Helsingistä. Lisäksi voit seurata meitä Facebookissa ja Instagramissa. Myös helsinkiläisiä vihreitä kaupunginvaltuutettuja kannattaa laittaa someseurantaan, jos kuulumiset kuntapolitiikasta kiinnostavat.

Mikäli kaupunginvaltuustossa toimiminen voisi olla sinun juttusi, voit kertoa kiinnostuksestasi täällä. Kuntavaalit käydään keväällä 2021 – vaalipäivä on 18.4.2021 – ja ehdokkaaksi ehtii vielä hakea! Haemme ehdokkaille myös vapaaehtoisia kampanjapäälliköitä ja tukitiimiläisiä auttamaan kuntavaalikampanjoinnissa. Lue lisää ja ilmoittaudu vapaaehtoiseksi täällä.

Kaupunginvaltuuston lisäksi me Vihreät vaikutamme päätöksentekoon Helsingissä lukuisten luottamuspaikkojen kautta, esimerkiksi lautakunnissa ja niiden jaostoissa. Luottamuspaikat jaetaan puolueiden kesken kuntavaalien jälkeen, joten silloin kannattaa seurata tarkasti jäsenviestintäämme, jos luottamuspaikka jossain kaupungin toimielimessä kiinnostaa. Myös kesken valtuustokauden vapautuvista luottamuspaikoista tiedotetaan jäsenille sähköpostitse. Jäseneksi voit liittyä täällä.

Jäikö sinulle kysyttävää? Ota yhteyttä järjestöasiantuntija Julia Kurkeen, julia.kurki@vihreat.fi, 040 185 2212.