Jäsenyhdistykset

Helsingin Vihreillä on 13 jäsenyhdistystä, joissa on yhteensä yli 2000 jäsentä. Voit kuulua yhteen tai useampaan helsinkiläiseen vihreään yhdistykseen ja osallistua niiden toimintaan vapaasti. Jäsenyhdistykset tarjoavat monipuolista toimintaa koko Helsingin alueella – millainen toiminta kiinnostaa juuri sinua? Lisätietoa yhdistyksistä ja niiden tarjoamista tapahtumista löydät niiden omilta sivuilta!

Paikallisyhdistykset

Paikallisyhdistysten toiminta keskittyy erityisesti oman kaupunginosan kehittämiseen ja ongelmakohtiin puuttumiseen. Paikallisyhdistyksissä uudet jäsenet myös tutustuvat alueellaan asuviin toisiin vihreisiin. Paikallisyhdistykset toimivat linkkinä vihreään valtuustoryhmään ja muihin vihreisiin luottamushenkilöihin.

Arabian-Käpylän-Viikin Vihreät

Toukola | Vanhakaupunki | Arabianranta | Käpylä | Koskela | Veräjämäki | Viikki | Viikinmäki | Pihlajisto | Pihlajamäki

Jonni Lehtiranta
jonni.lehtiranta@gmail.com

Etelä-Helsingin Vihreät

Kruununhaka | Katajanokka | Kluuvi | Kaartinkaupunki | Ullanlinna | Kaivopuisto | Eira | Punavuori | Munkkisaari | Jätkäsaari | Kamppi | Ruoholahti | Töölö | Lauttasaari | Suomenlinna

Pekka Rautio
pekka.rautio@gmail.com

Itä-Helsingin Vihreät

Jorma Siippainen
jorma.siippainen@saunalahti.fi

Kallion seudun Vihreät

Kallio (Sörnäinen, Hakaniemi, Linjat, Torkkelinmäki, Harju) | Siltasaari | Suvilahti | Kalasatama | Merihaka | Hermanni | Vallilla | Alppila | Itä-Pasila

Puheenjohtaja 2021
Katja Klami
katjaklami@gmail.com

Länsi-Helsingin Vihreät

Roger Sandström
roger_sandstrom@yahoo.com

Pohjois-Helsingin Vihreät

Terhi Ainiala
terhi.ainiala@iki.fi

Vuosaaren Vihreät

Vuosaari | Meri-Rastila | Kallahti | Aurinkolahti | Rastila

Petri Parrukoski
pparruko@gmail.com

Brysselin Vihreät

Brysselin Vihreät yhdistää vihreitä ulkosuomalaisia Brysselissä.

Anna Shepherd
anna.kristiina.shepherd@gmail.com

Koko Helsingin alueella toimivat yhdistykset

Helsingin Vihreiden jäsenyhdistyksistä viisi toimii koko Helsingin alueella. Helsingin Vihreä seura järjestää aktiivisesti muun muassa poliittisia keskusteluiltoja sekä ottaa kantaa niin paikalliseen, kansalliseen kuin globaaliinkin politiikkaan. Helsingin vihreät Nuoret “Nuhevi” ottaa terhakkaasti kantaa paitsi nuoria ja opiskelijoita koskeviin asioihin, myös esimerkiksi ympäristönsuojeluasioihin ja eläinoikeuskysymyksiin. Helsingin Vihreät Naiset “Henna” edistää tasa-arvoa, ihmisoikeuksia ja vihreää feminismiä. Helsingin seudun Ikivihreät on järjestö, joka vilkkaalla toiminnallaan muistuttaa, ettei Vihreät ole vain nuorten puolue! Helsingin tieteen ja teknologian vihreät tarjoaa väylän edistää erityisesti tutkittuun tietoon perustuvaa politiikkaa.

Helsingin Vihreät Naiset

Hanna Schneider