Helsingin Vihreät on asettanut 18 ehdokasta kevään 2025 kuntavaaleihin yhdistyksen kokouksessa 20.4.2024. Ehdolle asettuivat muun muassa Helsingin vihreän valtuustoryhmän puheenjohtaja Amanda Pasanen ja kaupunginvaltuutettu Shawn Huff.

”Kuntavaalityömme on hyvässä vauhdissa, ja se alkaa konkretisoitua nyt ensimmäisten ehdokkaiden myötä. On ilo nähdä jo heti mukana niin paljon kaupunkipolitiikasta tuttuja nimiä – se kertoo siitä, että nykyiset poliitikkomme ovat todella sitoutuneita työhön vihreämmän Helsingin puolesta”, toteaa Helsingin Vihreiden puheenjohtaja Salla Merikukka.

18 nimetystä ehdokkaasta suuri osa on kuluvan kauden vihreitä valtuutettuja, ehdolla ovat mm. Mari Holopainen, Shawn Huff, Otso Kivekäs, Johanna Nuorteva, Amanda Pasanen ja Tuomas Rantanen.

Vihreiden tavoitteena kevään 2205 kuntavaaleihin Helsingissä on paitsi täysi, myös monipuolinen lista, joka kuvastaa koko kirjoa helsinkiläisiä.

“Haluamme löytää mahdollisuuksien Helsingin rakentajia eri kaupunginosista, ammattiryhmistä, ikäluokista ja muista taustoista mukaan vihreiden riveihin. Kaupunkia kehitetään meille kaikille, joten erilaisten näkökulmien ja ideoiden näkyminen listalla on meille tärkeää”, Salla Merikukka sanoo.

Vihreät asettaa kevään 2025 kuntavaaleihin ehdokkaita seuraavan kerran ylimääräisessä yhdistyksen kokouksessa 18.6.2024. Jos haluat ehdolle tai tiedät sopivan ehdokkaan, voit kertoa siitä tällä lomakkeella. Kuntavaalit käydään 13.4.2025.

Kampanjapäällikkö Kati Lommi, puh. 040 4179 573
Helsingin Vihreiden puheenjohtaja Salla Merikukka, puh. 040 5278 518

Kaikki 20.4. asetetut ehdokkaat, iät vaalipäivän ikiä (boldatut nimet ovat nykyisen valtuustoryhmän jäseniä).

Bhatia Riina 32 Kannelmäki
Chydenius Jussi 52 Töölö