Helsingin Vihreät on asettanut graafikko Kasper Strömmanin ehdolle kevään 2023 eduskuntavaaleihin. Vihreiden listalle on asetettu nyt yhteensä 21 ehdokasta.

Kalasatamassa asuva 48-vuotias Kasper Strömman on tullut tunnetuksi vuoden graafikko 2013 -tittelistään. Strömman työskentelee kulttuurialan freelancerina ja ylläpitää suosittua Instagram-tiliä.

“Monella on kuva minusta ihmisenä, joka lähinnä kertoo vitsejä Instagramissa. Se kuva on aivan oikea. Samaan aikaan minulla on myös paljon ajatuksia siitä, mikä voisi olla paremmin yhteiskunnassamme. Miksi vain kertoa vitsejä epäkohdista, kun voi oikeasti vaikuttaa asioihin eduskunnasta käsin?”

Kampanjansa teemoista Strömman nostaa esiin erityisesti ns. epätyypillisten työsuhteiden sosiaaliturvan ja eläkkeiden turvaamisen ja kulttuurialan puolustamisen.

“Näen itseni eduskunnassa luovien alojen suojeluspyhimyksenä, kulttuurityöläisten puolustajana, joka palavakatseisena ajaa taidealan etuja. Me tarvitsemme enemmän rakennustelineitä jotka pitävät maamme kulttuurista rakennelmaa pystyssä”, Strömman toteaa.

Helsingin Vihreiden puheenjohtaja Salla Merikukka iloitsee täydentyvästä ehdokaslistasta. “Olen todella ylpeä ja iloinen siitä, että saimme nimetä Kasper Strömmanin ehdokkaaksi. Vihreät puolustaa kulttuurialaa ja sen toimintaedellytyksiä, ja ehdokaslistamme on nyt tästäkin näkökulmasta entistä vakuuttavampi.”

Aiemmin vihreistä ehdolle on nimetty Riina Bhatia, Fatim Diarra, Kaapo Haapanen, Pekka Haavisto, Atte Harjanne, Mari Holopainen, Shawn Huff, Kasper Kivistö, Tuuli Kousa, Jonni Lehtiranta, Nina Miettinen, Johanna Nuorteva, Maria Ohisalo, Amanda Pasanen, Oula Silvennoinen, Coel Thomas, Reetta Vanhanen ja Ozan Yanar. Ehdokkaisiin voi tutustua verkkosivujen ehdokasgalleriassa.

Helsingin Vihreät nimeää yhteensä 23 ehdokasta eduskuntavaaleihin. Nyt ehdolle on asetettu 21 henkilöä. Eduskuntavaalien varsinainen vaalipäivä on sunnuntai 2.4.2023.

Lisätiedot:
Helsingin Vihreiden toiminnanjohtaja ja kampanjapäällikkö Kati Lommi, puh. 045 125 2541
Helsingin Vihreiden puheenjohtaja Salla Merikukka, puh. 040 527 8518

Kuva: Kia Svaetichin