Helsingin Vihreiden toiminnanjohtajaksi ja kampanjapäälliköksi on valittu yhteisöpedagogi Sara Sipilä. Sipilä hoitaa tehtävää toiminnanjohtaja Kati Lommin vanhempainvapaan ajan marraskuun 2023 loppuun saakka. Sipilä siirtyy tehtävään tapahtumatuottajan tehtävästä Suomen nuorisoalan kattojärjestö Allianssista.

”Upeaa päästä tekemään töitä toiminnanjohtajana Helsingin Vihreän yhteisön hyväksi. Kevään painopiste on tottakai eduskuntavaalikampanjan maaliin vieminen. Otan haasteen todella innoissani vastaan, sillä uskon meidän politiikkaan, ehdokkaisiin ja toimijoihin aivan täysillä”, Sara Sipilä kertoo.

Sipilällä on lähes 10 vuoden kokemus työskentelystä asiantuntijatehtävissä eri järjestöissä. Aiemmin Sipilä on työskennellyt muun muassa järjestöasiantuntijana Suomen Ammattiinopiskelevien Liitto SAKKI ry:ssä ja järjestö- ja koulutussuunnittelijana Vihreiden nuorten ja opiskelijoiden liitossa.

Helsingin Vihreiden puheenjohtaja Salla Merikukka iloitsee Sipilän valinnasta. ”Mahtavaa saada juuri Sara Helsingin Vihreiden kippariksi täksi vuodeksi. Saran pitkä kokemus ja osaaminen niin järjestöjen arjesta kuin isojen projektien vetämisestä ovat vakuuttavia. Liikkuvaan eduskuntavaalijunaan hyppääminen vaatii juuri Saralta löytyvää skarppia ja nopeasti toimeen tarttuvaa asennetta.”

Sara Sipilä aloittaa toiminnanjohtajan sijaisena 31.1.2023.

Sara Sipilä, puh. 045 6793 107
Helsingin Vihreiden puheenjohtaja Salla Merikukka, puh. 040 5278 518