Helsingin Vihreiden yhdistyksen kokous 8.12. valitsi Salla Merikukan puheenjohtamaan Helsingin Vihreitä vuonna 2023.

“Ensi vuonna keskitymme Helsingin vihreissä kevään eduskuntavaaleihin. Uuden hallituksen tärkein tehtävä heti alkuvuodesta onkin vaali-innon nostattaminen! Paikallistoiminnan vahvistaminen ja vapaaehtoisten kampanjatyön tukeminen tulevat olemaan tärkeässä roolissa. Ilmastokestävän, yhdenvertaisen ja elinvoimaisen pääkaupungin kehittäminen on helsinkiläisen vihreän politiikan ytimessä”, Salla Merikukka toteaa.

Nuorisoalan kattojärjestö Allianssissa viestintäpäällikkönä työskentelevällä Salla Merikukalla on pitkä kokemus vihreistä. Kalasatamassa asuva Merikukka on aiemmin työskennellyt Vihreiden nuorten pääsihteerinä vuosina 2018–2019 sekä toiminut erilaisissa vihreissä luottamustehtävissä kuten Vihreiden nuorten liittohallituksessa sekä Vihreän sivistysliiton ja Vihreän Langan hallituksissa.

“Helsingissä on käsillä kiinnostava tilanne, kun vaalipiiriin saadaan yksi kansanedustajapaikka lisää. Tätä paikkaa lähdemme tietysti tavoittelemaan. Luvassa on timanttinen ehdokaslista, jonka puolesta kelpaa kampanjoida. Vaalivoiton tekemiseen tarvitaan mukaan kaikkia järjestön aktiiveja ja vapaaehtoisia. Jokaiselle halukkaalle löytyy mukavaa ja merkityksellistä tekemistä – ja mikä parasta, näitä hommia tehdään yhdessä”, Merikukka sanoo.

Helsingin Vihreiden hallituksen jäseniksi vuodelle 2023 valittiin Mojibur Doftori, Elisa Haikola, Arto Härkönen, Matti Lehto, Katri Myllykoski, Sonja Raitamäki, Akseli Rouvari, Hannele Tallqvist ja Hannu Tuominen.

Helsingin Vihreiden puheenjohtaja 2023 Salla Merikukka, puh. 040 527 8518
Helsingin Vihreiden toiminnanjohtaja ja kampanjapäällikkö Kati Lommi, puh. 045 125 2541