Tervetuloa tapaamaan Helsingin Vihreitä Maailma kylässä -festivaalille Kauppatorille sunnuntaina 29.5. klo 11-19! Osallistumme tapahtumaan osana Mahdollisuuksien toria ja telttamme löydät Kauppatorilta paikalta numero 90 (linkki näytteilleasettajakarttaan).

Vihreitä voit lisäksi kuulla osana Maailma kylässä -puheohjelmaa, jonka teemana tänä vuonna on Planeettamme rajat:

Lisää demokratiaa ilmastopolitiikkaan! | la 28.5. klo 13.45 | Tiivistämö, Suvilahti & online
Ympäristö- ja ilmastoministeri Emma Kari Demo Finlandin keskustelussa.

Pakolaisuuden monet kasvot | su 29.5.2022 klo 11.00 | Tiivistämö, Suvilahti & online
Ulkoministeri Pekka Haavisto ja Suomen Pakolaisavun toiminnanjohtaja Annu Lehtinen keskustelevat toimittaja ja tietokirjailija Rauli Virtasen johdolla pakolaisuudesta.

Ilmastokriisi ratkaistaan yhdessä | Su 29.5.2022 klo 13.00 | Tiivistämö, Suvilahti & online
Mosambikilainen ilmastotutkija Izidine Pinto ja kenialainen ilmastoaktivisti Patricia Kombo edustavat keskustelussa globaalin etelän ääntä. Vihreä Ilmastoaktivisti Sara Nyman ja ulkoministeriön ilmastosuurlähettiläs Jan Wahlberg tuovat keskusteluun näkökulmaa Suomesta. Keskustelun juontaa Ylen Afrikan kirjeenvaihtajana työskennellyt toimittaja Liselott Lindström.