Helsingin Vihreät järjestää jäsenäänestyksen 11 ensimmäisen eduskuntavaaliehdokkaan nimeämiseksi kevään 2023 eduskuntavaaleihin. Ehdolle jäsenäänestykseen asetettiin 26 henkilöä. Ehdokkuutta tavoittelee muun muassa Vihreiden puheenjohtaja Maria Ohisalo.

–Ensi vuoden eduskuntavaaleissa päätetään jatkaako Suomi aktiivista ilmastopolitiikkaa ja otetaanko myös luonnonsuojelussa uusia harppauksia eteenpäin, parannetaanko koulutuksen laatua ja nostetaanko perusturvaa. Tätä työtä me vihreät haluamme jatkaa, toteaa ehdokkuutta tavoitteleva Vihreiden puheenjohtaja Maria Ohisalo.

–Poikkeuksellisessa maailmanajassa tarvitsemme päättäjiksi ihmisiä, joilla on sydän paikallaan ja tietoa, osaamista ja näkemystä päätöksenteon tueksi. Olen ylpeä rakentuvasta monipuolisesta Helsingin Vihreiden ehdokaslistasta.

Jäsenäänestyksessä ovat ehdolla Maria Ohisalon lisäksi nykyiset kansanedustajat Atte Harjanne ja Mari Holopainen, kaupunginvaltuuston puheenjohtaja Fatim Diarra ja Helsingin vihreän valtuustoryhmän puheenjohtaja Reetta Vanhanen. Nykyisestä valtuustoryhmästä ehdolla jäsenäänestyksessä ovat myös varavaltuutettu Riina Bhatia, kaupunginvaltuutettu Shawn Huff, varavaltuutettu Nina Miettinen, kaupunginvaltuutettu Amanda Pasanen, varavaltuutettu Oula Silvennoinen ja varavaltuutettu Coel Thomas. Ehdolla on myös Helsingin Vihreiden puheenjohtaja Outi Lindqvist. Ehdokkaita jäsenäänestykseen asettivat Helsingin Vihreiden 13 paikallisyhdistystä.

Sähköinen jäsenäänestys eduskuntavaaliehdokkaista järjestetään 23.5.–7.6.2022. Jäsenäänestyksen ehdokkaisiin voi tutustua Helsingin Vihreiden afterwork-tilaisuudessa keskiviikkona 4.5. sekä myöhemmin verkkosivuille laitettavassa ehdokasgalleriassa. Eduskuntavaalit käydään 2.4.2023.

Helsingin Vihreiden toiminnanjohtaja ja kampanjapäällikkö Emma Mikkilä, puh. 045 125 2541

Taulukossa kaikki jäsenäänestyksessä ehdolla olevat henkilöt, iät vaalipäivän ikiä.

SukunimiEtunimiIkä
BhatiaRiina30