Amnesty Internationalin Suomen osaston 1.1.2007 virkavapaalle jäävä toiminnanjohtaja Frank Johansson asettuu eduskuntavaaliehdokkaaksi Vihreiden listalle Helsingissä. Johansson on pitkän linjan yhteiskunnallinen vaikuttaja joka on toiminut Amnestyn Suomen osaston toiminnanjohtajana jo vuodesta 1996.

Frank Johansson

‘Halu vaikuttaa tärkeiksi pitämiini asioihin on minulle ominaista. Kun Vihreät pyysivät minua ehdokkaksi, ja koska tuleva virkavapauteni tämän mahdollisti, päätös oli pienen pohdinnan jälkeen helppo. Mikäli äänestäjät suovat minulle mahdollisuuden niin seuraavat neljä vuotta vaikuttamisalueeni on nykyistä paljon laajempi’, sitoutumattomana ehdokkaana Vihreiden listalta eduskuntaan pyrkivä Johansson toteaa.
Johanssonin valinnan jälkeen vihreiden ehdokaslistalla on 20 ehdokasta. Vihreät asettavat Helsingissä täyden 21 ehdokkaan listan. Helsingin Vihreä piiriyhdistys täydentää ehdokaslistan lähiviikkoina.
Toiminnanjohtaja Frank Johansson, gsm 050 367 6311
Helsingin Vihreiden puheenjohtaja Outi Alanko-Kahiluoto, gsm 050 561 4492
Helsingin vihreiden vaalipäällikkö Ville Tuominen, gsm 045 131 4349

Frank Johanssonin tuore haastattelu Vihreässä Langassa osoitteessa: http://www.vihrealanka.fi/node/83