Vaalit

Kuntavaalit 2021 – yhdessä teemme vihreistä Helsingin suurimman puolueen myös kuntavaaleissa!

Haluatko sinäkin tehdä Helsingistä entistä toimivamman ja vihreämmän kaupungin? Vihreät on Helsingissä vaikutusvaltainen valtuustoryhmä, ja olemme saaneet paljon aikaan. Kuluvalla valtuustokaudella onkin saavutettu iso osa vihreille tärkeistä tämän kauden tavoitteista.

Edelleen on kuitenkin vielä tehtävää, jotta kaupunki voisi olla kaikille hyvä. Vaalitulos ratkaisee, miten vihreitä tavoitteita voidaan edistää seuraavalla valtuustokaudella – siksi vihreä vaalitulos mahdollistaa myös vihreämmän kaupungin.

Tule mukaan tekemään vihreistä suurin puolue myös kuntavaaleissa. Kaikkia tarvitaan: voit valita juuri sinulle sopivan tavan tulla mukaan.

Seuraa, symppaa ja liity jäseneksi

Seuraa Helsingin Vihreitä Facebookissa, Instagramissa ja Twitterissä, ja tykkää ja jaa sisältöjä. Uusimmat kuulumiset ja tapahtumavinkit kuulet myös uutiskirjeen kautta. Jos haluat tukea toimintaa, kannattaa liittyä myös jäseneksi.

Tule mukaan tekemään kuntavaaliohjelmaa

Helsingin Vihreiden työryhmät ovat kaikille avoimia. Työryhmissä järjestetään keskustelutilaisuuksia, ideoidaan kuntavaaliohjelman sisältöjä ja seuraavan valtuustokauden tavoitteita. Työryhmistä löydät lisätietoa täältä.

Liity tukiryhmiin

Vihreät ehdokkaat tarvitsevat paljon tukijoukkoja oman kampanjoinnin tueksi. Tukiryhmäläiset ovat ehdokkaalle valtava voimavara, joiden kanssa voi ryhmästä ja ehdokkaasta riippuen sparrata poliittisia sisältöjä ja vaalikonevastauksia, suunnitella viestintää, järjestää tapahtumia ja jakaa esitteitä. Monenlaista osaamista tarvitaan! Tukiryhmiin ilmoittautumisesta tulee lisää tietoa, kun ensimmäiset kuntavaaliehdokkaat on nimetty.

Tule mukaan kampanjoimaan

Katukampanjointi on iso osa Vihreiden kuntavaalikampanjaa. Tarkoituksena on tavata kaupunkilaisia ja jakaa kuntavaaliehdokkaiden vaaliesitteitä. Kampanjatapahtumissa tarvitaan aina apua, ja tapahtumat löydät täältä. Lyhyen katukampanjaoppaan löydät täältä. Katukampanjoinnista järjestetään myös koulutuksia.

Hae ehdokkaaksi

Kuntavaaleissa vihreälle ehdokaslistalle asetetaan Helsingissä 127 ehdokasta. Sopivien ehdokkaiden kartoitus on käynnissä, ja ehdokaslistan on tarkoitus edustaa kattavasti Helsingin asukkaita ja vihreää arvomaailmaa: päättäjiksi tarvitaan erilaisia arjen asiantuntijoita monipuolisista taustoista.

Kiinnostaako sinua ehdokkuus listalla? Vinkkaa itseäsi täällä!

Tervetuloa mukaan – kaikkia tarvitaan!

Jäikö sinulle kysyttävää? Ole yhteydessä Helsingin Vihreiden vaalipäällikköön Emma Mikkilään: emma.mikkila@vihreat.fi, 045 125 2541.