Tervetuloa Reilu muutos -webinaariin! Aiheena on elvytys kaupunkien näkökulmasta ja vieraana ovat Vihreiden puheenjohtaja Maria Ohisalo, kansanedustaja Atte Harjanne ja Helsingin vihreän valtuustoryhmän puheenjohtaja Reetta Vanhanen. Keskustelemme webinaarissa siitä, miten kaupungeissa voidaan vastata koronan tuomiin haasteisiin ja millaisia elvytystoimia Helsingissä ja muissa kaupungeissa tarvitaan.

Koronan jälkeen maailma ei ole ennallaan. On meidän valintamme, miten rakennamme sen uudelleen. Vihreiden tavoitteena on tehdä reilu muutos, jolla turvataan kestävä hyvinvointi jokaiselle. Suomen nostamiseksi jaloilleen tarvitsemme jälleenrakennusta, jolla vastataan ilmastokriisiin ja lisätään yhteiskuntamme kriisinkestävyyttä. Ilmastonmuutoksen ja luontokadon torjuntaan panostamalla vähennämme tulevaisuuden kriisien aiheuttamia tuhoja. Torjumalla köyhyyttä ja vähentämällä eriarvoisuutta teemme hyvinvointivaltiostamme myös tulevaisuuden kriiseihin paremmin sopeutuvan. Talouden elvytystoimien on samaan aikaan tuettava ihmisten työllistymistä ja Suomen siirtymää hiilineutraaliksi hyvinvointivaltioksi. Muutoksen on oltava reilu ja kaikkien pysyttävä mukana.

Webinaari striimataan Helsingin Vihreiden Facebook-sivulla torstaina 28.5. klo 19–20.15, ja sen linkki julkaistaan tapahtumassa myöhemmin. Voit osallistua keskusteluun lähettämällä kysymyksiä etukäteen Facebook-tapahtuman sivulle tai kommentoimalla striimiä webinaarin aikana. Tapahtuman järjestää Helsingin Vihreät.

Tervetuloa mukaan!
***

Webinaarissa noudatetaan turvallisemman tilan periaatteita. Turvallisemmassa tilassa jokaisella on vapaus olla sellainen kuin on, ilman pilkkaa, syrjintää tai häirintää.

Turvallisemmissa tiloissa saa olla vapaasti oma itsensä loukkaamatta kuitenkaan muita omalla käytöksellään. Myös muiden vapautta olla oma itsensä tulee kunnioittaa.

Tapahtuma on syrjinnästä ja häirinnästä vapaata aluetta.