Tule mukaan vaalikampanjoimaan

Kuntavaalit 2021 – yhdessä teemme vihreistä Helsingin suurimman puolueen!

Haluatko sinäkin tehdä Helsingistä entistä toimivamman ja vihreämmän kaupungin? Vihreät on Helsingissä vaikutusvaltainen valtuustoryhmä, ja olemme saaneet paljon aikaan. Valtuustokaudella 2017-2021 on saavutettu iso osa vihreiden tälle kaudelle asettamista tavoitteista.

Työn on kuitenkin jatkuttava myös seuraavalla valtuustokaudella 2021–2025, jotta Helsinki olisi entistä parempi paikka asua ja jotta kunnianhimoisia ilmastotoimia voidaan jatkaa. Kuntavaalit käydään 18.4.2021 ja haluamme sinut mukaan tekemään Vihreistä Helsingin suurimman puolueen. Kaikkia tarvitaan: voit valita juuri sinulle sopivan tavan tulla mukaan.

Hae kuntavaaliehdokkaaksi

Kiinnostaako sinua vihreä ehdokkuus? Vinkkaa itseäsi täällä!

Kuntavaaleissa vihreälle ehdokaslistalle asetetaan Helsingissä 127 ehdokasta. Sopivien ehdokkaiden etsintä on käynnissä, ja ehdokaslistan on tarkoitus edustaa kattavasti Helsingin asukkaita ja vihreää arvomaailmaa: päättäjiksi tarvitaan erilaisia arjen asiantuntijoita monipuolisista taustoista.

Lisätietoa ehdokkuudesta saat Helsingin Vihreiden vaalipäällikkö Emma Mikkilältä: emma.mikkila@vihreat.fi, 045 125 2541

Liity kuntavaaliehdokkaan kampanjatiimiin

Voit ilmoittautua valitsemasi helsinkiläisen kuntavaaliehdokkaan tukiryhmään täällä.

Vihreät ehdokkaat tarvitsevat paljon tukijoukkoja oman kampanjoinnin tueksi. Tukiryhmäläiset ovat ehdokkaalle valtava voimavara, joiden kanssa voi ryhmästä ja ehdokkaasta riippuen sparrata poliittisia sisältöjä ja vaalikonevastauksia, suunnitella viestintää, järjestää tapahtumia ja jakaa esitteitä. Monenlaista osaamista tarvitaan!

Järjestä vihreää toimintaa asuinalueellasi

Kurkkaa täältä oman asuinalueesi vihreä yhdistys ja liity mukaan täällä.

Eri puolilla Helsinkiä asukkaille ja äänestäjille näkyminen on ehdottoman tärkeää. Järjestäisitkö kaupunginosasi asukkaille osana vaalikampanjaa vihreän laskiaisriehan, virtuaalisen asuinalueen kaavaesittelyn tai keväisen pyörähuoltotapahtuman? Helsingin Vihreiden jäsenyhdistykset vastaavat vihreästä toiminnasta eri puolilla Helsinkiä ja niiden toimintaan voi koska tahansa tulla mukaan.

Tule mukaan some- ja katukampanjoimaan

Ilmoittaudu Helsingin Vihreiden vaalivapaaehtoiseksi täällä.

Vapaaehtoisenamme autat Vihreiden vaalikampanjan näkyvyyden kasvattamisessa somessa ja katukuvassa (koronaturvallisuus huomioiden). Voit jakaa vaaleihin liittyviä somepostauksiamme, jakaa vaalilehtisiä kaupungilla ja postiluukkuihin tai päivystää vaalikontilla Helsingin Narinkkatorilla maalis-huhtikuussa 2021.

Seuraa ja jaa vihreitä sisältöjä somessa

Seuraa Helsingin Vihreitä Facebookissa, Instagramissa ja Twitterissä, ja tykkää ja jaa sisältöjä.

Sosiaalisen median merkitys on noussut vaaleista toisiin ja nyt koronapandemian aikana siellä näkyminen ja kuuluminen on tärkeämpää kuin koskaan. Tykkäämällä ja jakamalla eteenpäin Helsingin Vihreiden sisältöjä autat viemään vihreää viestiä eteenpäin.

Tervetuloa mukaan – kaikkia tarvitaan!

Jäikö sinulle kysyttävää? Ole yhteydessä Helsingin Vihreiden järjestöasiantuntija Julia Kurkeen: julia.kurki@vihreat.fi, puh. 040 185 2212.