Vuonna 2020 mielenterveyspalvelut ovat kohdanneet erityisiä haasteita ensin koronaepidemian ja sitten Vastaamon tietomurron muodossa. Koronaepidemia vaikutti kielteisesti suomalaisten mielenterveyteen ja samalla mielenterveyspalveluiden kyky vastata uuden tilanteen haasteisiin joutui koetukselle. Tietomurto taas horjutti luottamusta mielenterveyspalveluihin kokonaisuudessaan.

Kuinka mielenterveyspalveluiden käy? Miten haasteet ratkaistaan? Onko ongelmia varaa ratkaista, jos koronapandemian aikaansaama taloudellinen ahdinko syvenee? Tervetuloa ajankohtaisen keskustelun äärelle Helsingin Vihreiden webinaariin. Tilaisuuden loppuun on varattu aikaa osallistujien kysymyksille.

Tapahtumassa keskustelijoina ovat MIELI Suomen Mielenterveys ry:n kehitysjohtaja Kristian Wahlbeck, Vihreiden kaupunginvaltuutettu ja Helsingin sosiaali- ja terveystoimen apulaispormestari Sanna Vesikansa sekä Vihreiden kansanedustaja Outi Alanko-Kahiluoto.

Tilaisuus järjestetään keskiviikkona 18.11. klo 18.00 Google Meet -webinaarina. Ilmoittaudu mukaan viimeistään samana päivänä klo 17.00 täällä. Osallistumislinkki lähetetään ennakkoilmoittautuneille sähköpostiin ilmoittautumisajan päätyttyä.

Webinaarin taustatiimi: Helsingin Vihreiden Hyvinvointi-työryhmä