Webinaari: Kulttuurin tulevaisuus – kohti kurjuutta vai uutta kukoistusta?
Ajankohta: maanantai 14. joulukuuta klo 17

Osallistumislinkki: https://meet.google.com/obp-nhwk-ach

Taide ja kulttuuri ovat joutuneet koronavirusepidemian aikana ahtaalle, ja niin alan yritykset, instituutiot kuin taiteilijatkin ovat vaikeuksissa. Samaan aikaan kulttuurilla voitaisiin tutkimusten mukaan parantaa ihmisten hyvinvointia ja osallisuutta, vauhdittaa taloutta ja ehkäistä syrjäytymistä, jos siihen vain panostettaisiin riittävästi.

Miltä siis näyttää taide- ja kulttuurialan tulevaisuus koronakriisin jälkeen ja tulevia kuntavaaleja silmällä pitäen? Uhkaavatko leikkaukset ja konkurssit, vai voisiko kulttuurin painoarvo jopa kasvaa kohti uutta kukoistusta? Miten keskustelu Veikkauksesta vaikuttaa taidealaan, saadaanko lähivuosina uusi supermuseo ja Tanssin talo, ja mikä muu on ajankohtaista Helsingin kulttuurikentällä juuri nyt?

Tervetuloa seuraamaan Helsingin Vihreiden kulttuuri- ja vapaa-aikatyöryhmän webinaaria kulttuurialan tulevaisuudesta maanantaina 14.12. klo 17-18.30! Mukana alustamassa ja keskustelemassa ovat Kulttuuri- ja taidealan keskusjärjestö KULTA ry:n pääsihteeri Rosa Meriläinen sekä Helsingin kaupunginvaltuutettu, kulttuuri- ja kirjastojaoston jäsen Hannu Oskala. Tilaa on myös yleisön kysymyksille ja kommenteille – tule mukaan keskustelemaan!

Miten osallistun?

Webinaari pidetään Google Meetissä, johon pääset tämän linkin kautta: https://meet.google.com/obp-nhwk-ach. Osallistuessasi tietokoneella et tarvitse omaa Google-tiliä liittyäksesi mukaan vaan riittää, että klikkaat linkkiä tai kopioit sen selaimeesi. Puhelimella tai tabletilla osallistuessasi tarvitset Google-tilin sekä maksuttoman Google Meet -sovelluksen, jonka voit ladata sovelluskaupasta.

Ennen webinaariin liittymistä sinulta kysytään nimeäsi; annathan koko nimesi.
Muista myös mykistää mikkisi ennen liittymistä mukaan. Tapahtumassa noudatetaan turvallisen tilan periaatteita ja keskustelua moderoi Helsingin Vihreiden edustaja, jolla on oikeus poistaa häiritsevästi käyttäytyvät osallistujat.

Tervetuloa!