Tervetuloa keskustelemaan Vihreiden seuraavasta poliittisesta ohjelmasta!

Vihreiden uusi poliittinen tavoiteohjelma hyväksytään puoluekokouksessa keväällä 2022 ja se ohjaa tavoitteitamme eduskuntavaalien jälkeen, oli kyse sitten hallitusneuvotteluista tai oppositiopolitiikasta. Ohjelman valmistelun tärkeänä periaatteena on osallistavuus. Haluamme, että ohjelma puhuttelee erilaisia vihreitä ympäri Suomen. Haluamme kirjata asiat, jotka meitä yhdistävät ja ottaa jäsenistön mukaan työstämään tavoitteita.

Helsingin Vihreät järjestää maanantaina 13.12. klo 17.30-19.30 työpajan, jossa ideoidaan avauksia ohjelmaan: mikä on teille jäseninä tärkeää? Mitkä poliittiset kantamme toimivat, mitä voisi kehittää ja mistä pitäisi tehdä uusia avauksia? Mitä haasteita ja mahdollisuuksia tulevaisuus tarjoaa vihreälle politiikalle? Työpajaa vetävät poliittisen ohjelman uudistustyöstä vastaavan työryhmän helsinkiläiset jäsenet Lukas Korpelainen ja Konsta Lindi. Työpaja järjestetään puoluetoimistolla osoitteessa Mannerheimintie 15b A-rappu, 4. krs. Toivomme työpajaan ennakkoilmoittautumisia tällä lomakkeella viimeistään torstaina 9.12.

Työpajassa työskennellään ryhmässä ja kerätään vastaukset verkkolomakkeelle. Riippuen työpajan osallistujamäärästä keskustelua käydään kaikkien osallistujien kesken tai jakaudutaan pienryhmiin, joiden teemoina ovat ympäristö, hyvinvointi, talous sekä yhdenvertaisuus ja globaali vastuu. Osallistujat voivat jakautua ryhmiin sen perusteella, mitkä aiheet heitä kiinnostavat.

Tervetuloa mukaan määrittelemään vihreiden politiikan suuntaa seuraaviksi vuosiksi!

Lisätiedot työpajasta:
Helsingin Vihreiden järjestöasiantuntija