Vihreät jättivät täyden ehdokaslistan kuntavaaleihin Helsingissä. Listalla on 127 ehdokasta, jotka kuvastavat monipuolisesti Helsinkiä ja helsinkiläisiä.

Uusina niminä 4.5. jätetylle ehdokaslistalle tulevat vastuullisuusvaikuttaja Saranda Dedolli Vuosaaresta, filosofian tohtori Anu Harkki Lauttasaaresta ja konferenssitulkki Susanna Mattila-Connor Kalasatamasta. Kolmikko täydentää vihreiden kuntavaaliehdokkaiden moninaista listaa, jolle oli näissä vaaleissa erityisen paljon kiinnostusta.

Aiemmin Vihreiden kuntavaaliehdokkaaksi Helsingissä on nimetty myös muun muassa Vihreiden puheenjohtaja Maria Ohisalo, Susijengin kapteeni Shawn Huff, yrittäjä Pekka Sauri, kulttuuriaktiivi Aleksi Pahkala, taidemaalari Tiitus Petäjäniemi, kansanedustaja Outi Alanko-Kahiluoto, toimittaja Zahra Karimy, ilmastoasiantuntija Niklas Kaskeala, kirjailija Minna Lindgren, akatemiatutkija Oula Silvennoinen, toimitusjohtaja Tino Singh ja muusikko Adikia eli Kirsikka Ruohonen.

–Vihreillä on Helsingissä tänä keväänä ennennäkemättömän kovatasoinen lista: ehdolla on viisi kansanedustajaa, europarlamentaarikko, Vihreiden puheenjohtaja, varapuheenjohtaja sekä kaksi apulaispormestaria. Mielipidemittausten mukaan kisa Helsingin suurimman puolueen paikasta tulee myös olemaan tiukempi kuin koskaan. Vihreässä Helsingissä pandemiasta noustaan inhimillisesti jokaista kannatellen ja ilmastokriisiä torjutaan sen vaatimalla vakavuudella. Näiden tavoitteiden eteen teemme nyt hartiavoimin töitä, sanoo Vihreiden pormestariehdokas, apulaispormestari Anni Sinnemäki.

Kaikki 127 vihreää kuntavaaliehdokasta löytyvät ehdokasgalleriasta: https://www.helsinginvihreat.fi/ehdokkaat

Kampanjapäällikkö ja toiminnanjohtaja Emma Mikkilä, puh. 045 125 2541
Helsingin Vihreiden puheenjohtaja Outi Lindqvist, puh. 040 544 6652

Taulukossa kaikki 3.5. nimetyt ehdokkaat (iät vaalipäivän ikiä).

SarandaDedolli27Vuosaarivastuullisuusvaikuttaja
AnuHarkki70Lauttasaarifilosofian tohtori, tutkimusjohtaja emerita