Tule tekemään kanssamme vihreämpää Helsinkiä! Helsingin Vihreät etsii määräaikaista työntekijää avustamaan kuntavaalikampanjassa.

Innostutko vaalikampanjoista ja maailman muuttamisesta paremmaksi? Taidatko niin kampanjateltan kokoamisen kuin aikataulujen koordinoinnin? Tule tekemään kanssamme vihreämpää Helsinkiä!

Helsingin Vihreät hakee nyt määräaikaista vaalityöntekijää avustamaan huhtikuun 2021 kuntavaalien vaalitoiminnassa ja kampanjoinnissa.

Vaalityöntekijän tehtäviin kuuluu muun muassa kuntavaaliehdokkaiden tietojen rekisteröimistä, ehdokaskuvausten koordinoimista, laskutusta ja vaalilautakuntien kokoamista. Katukampanjan käynnistyessä keväällä vaalityöntekijä avustaa myös vihreässä katukampanjoinnissa ja sen organisoinnissa, koronavirustilanne huomioiden.

Edellytämme vaalityöntekijältä:
– kokemusta kampanjoista tai järjestötoiminnasta
– yhteistyökykyä ja intoa työskennellä vihreiden yhdistysten ja ehdokkaiden kanssa
– paineensietokykyä, organisointitaitoja ja hyviä vuorovaikutustaitoja
– tarkkuutta ja huolellisuutta
– mahdollisuutta työskennellä toisinaan myös iltaisin ja viikonloppuisin
– vihreää arvomaailmaa

Työhön kuuluu jonkin verran ilta- ja viikonlopputyötä. Työtä tehdään nelihenkisessä tiimissä yhteistyössä luottamushenkilöiden ja vapaaehtoisten kanssa, ja esihenkilönä toimii Helsingin Vihreiden toiminnanjohtaja-kampanjapäällikkö. Työpaikka sijaitsee Helsingissä Vihreiden puoluetoimistolla, mutta työtä on mahdollista tehdä osin etätyönä ja koronatilanteen aikana etätyötä suositaan.

Työ on määräaikainen. Työsuhde alkaa lokakuussa 2020 tai sopimuksen mukaan ja kestää 31.5.2021 saakka. Määräaikaisuuden perusteena on vaalikampanjoinnin projektiluonteisuus.

Vaalityöntekijän palkka on 2 800,47 e / kk sekä mahdolliset kokemuslisät Vihreän liiton palkkausjärjestelmän mukaisesti. Tarjoamme näköalapaikan vihreään politiikkaan sekä kannustavan ja iloisen työyhteisön, jossa on mahdollisuus kehittyä ja oppia uutta.

Hakemus ja ansioluettelo pyydetään lähettämään pdf-tiedostoina sunnuntaihin 11.10.2020 mennessä osoitteella hevi-rekry@vihreat.fi. Haastattelut järjestetään perjantaina 16.10 etäyhteydellä.

Lisätietoja tehtävästä antaa:
– toiminnanjohtaja ja kampanjapäällikkö Emma Mikkilä, puh. 045 125 2541 (lomalla 1.-8.10., tavoitettavissa vain 9.10.)
– puheenjohtaja Hanna Hannus, puh. 050 307 2127

Helsingin Vihreät tulee rekrytoimaan myös käytännön katukampanjassa avustavia työntekijöitä (vaaliavustajia) vuoden 2021 puolella. Seuraa viestintäkanaviamme, jos olet kiinnostunut avoimista työpaikoista Helsingin Vihreillä!

Vihreät rakentavat Helsingistä kansainvälistä pääkaupunkia, joka on edelläkävijä ilmastonmuutoksen torjunnassa, jossa kaikilla on yhtäläiset mahdollisuudet ja jossa kaupungin ainutlaatuinen ympäristö säilyy seuraaville sukupolville. Helsingin Vihreät ry on Vihreiden jäsenmäärältään suurin piirijärjestö. Helsingin Vihreisiin kuuluu 13 jäsenjärjestöä, joista seitsemän on kaupunginosayhdistyksiä, neljä koko kaupungin kattavia yhdistyksiä ja yksi toimii Brysselissä asuvien vihreiden yhdistäjänä. Vihreillä on Helsingissä kuusi kansanedustajaa ja 21 kaupunginvaltuutettua.