Ville Ylikahri jatkaa Helsingin Vihreiden puheenjohtajana

Tiedote 10.12.2008

Ville Ylikahri

Helsingin Vihreät päätti eilen pidetyssä syyskokouksessa, että kuluvana vuonna puheenjohtajana toiminut fil. maist., koulutussuunnittelija Ville Ylikahri jatkaa yhdistyksen johdossa. Ylikahri on myös tuore kaupunginvaltuutettu.

Hallitukseen haki ennätysmäärä helsinkiläisiä vihreitä aktiiveja. Seitsemästätoista ehdolla olleesta henkilöstä yhdeksänhenkiseen hallitukseen valittiin tämän vuoden hallituksesta Saara Ilkka ja Timo Pyhälahti sekä uusina Helsingin Vihreiden entinen toiminnanjohtaja Olli Aalto, Vihreiden Nuorten ja opiskelijoiden järjestösihteeri Lotta Kortteinen, uudet varavaltuutetut Riitta Skoglund ja Jasmin Hamid, kunnallisvaaliehdokkaat Inka Venetvaara ja Marko Kosunen sekä Kallion seudun Vihreiden hallituksen jäsen Hanna Sauli.

Helsingin Vihreiden tavoitteena on nostaa jäsenmäärä hyvän kunnallisvaalituloksen ja kaupunginosiin jalkautuvan eurovaalikampanjoinnin myötä noin 1200:een ensi vuoden kuluessa. Tällä hetkellä yhdistyksessä on hieman alle tuhat jäsentä.

Vihreät nousi Helsingissä kunnallisvaaleissa toiseksi suurimmaksi puolueeksi ja nosti kaupunginvaltuutettujen määrän 16:sta 21:een.

– puheenjohtaja Ville Ylikahri, puh. 041 516 5671
– toiminnanjohtaja Maaria Haikarainen, puh. 040 754 3313