Viikon valtuutettu

Emma Kari

Toukolaan vastikään muuttanut Emma Kari (s. 1983) on vihreä toisen kauden kansanedustaja ja eduskuntaryhmän puheenjohtaja. Kaupunginvaltuutettuna Emma on myös kasvatus- ja koulutuslautakunnan varapuheenjohtaja sekä suomenkielisen jaoston puheenjohtaja.

“Politiikan ohella vapaa-aikaa ei ole kovin paljoa. Silloin kun sitä on, vietän aikaa perheen ja ystävien kanssa. Rakastan Helsingin metsiä ja saaristoa.

Unelmieni Helsingissä politiikkaa tehdään sillä ajatuksella, että maapallo on meillä vain lainassa lapsiltamme. Kaupungin hyvyyttä mittaa se, miten kohtelemme heikoimpia. Onnellinen kaupunki panostaa eniten kaikkein pienimpiin. Se on hyvien leikkipuistojen, päiväkotien ja koulujen kaupunki, jossa kaupunkiluonnosta pidetään huolta. Politiikassa minulle on tärkeintä puolustaa metsiä, lapsia ja tasa-arvoa.

Lähdin mukaan politiikkaan koska ilmastonmuutos ja kuudes sukupuuttoaalto on pysäytettävä, koulutuksen eriarvoistuminen on estettävä sekä ihmisoikeudet ja tasa-arvo tarvitsevat puolustajaa. Näiden asioiden puolesta olen tehnyt politiikassa töitä yli 10 vuotta ja halu rakentaa oikeudenmukaisempaa maailmaa on näiden vuosien aikana ainoastaan kasvanut.”

Emman omat sivut >>