Vihreiltä kuntavaaliyllätys Helsingissä: Viimeiselle ehdokaspaikalle Satu Silvo!

Helsingin suurimman puolueen asemaa vaaleissa tavoitteleva Vihreät jätti tänään valmiin ehdokaslistansa keskusvaalilautakunnalle. Vihoviimeiselle paikalle nimettiin todellinen yllätysnimi: näyttelijänä ja yrittäjänä tunnettu Satu Silvo tekee uuden aluevaltauksen, ja lähtee tavoittelemaan paikkaa Helsingin kaupunginvaltuustossa. Silvon kuntavaaliehdokkuudesta uutisoi ensimmäisenä Iltalehti.

Silvo on 54-vuotias pitkän linjan teatteri- ja televisionäyttelijä, ravintoloitsija ja yrittäjä. Hän pyörittää näyttelijäntyönsä lisäksi Kalliossa kasvisravintola ja kahvila Silvopleetä, joka on erikoistunut luonnonmukaisesti ja eettisesti tuotettuun lähiruokaan.

Käpylässä asuvaa Silvoa on motivoinut yrittäjänä eettisten ja ekologisten valintojen tukeminen, ja kuntavaaliehdokkaana häntä kiinnostavat ennen kaikkea ekologisuus, yrittäjyyden tukeminen sekä kulttuurin asema Helsingissä. Puolueeksi hän valitsi Vihreät, koska puolueella on samanlainen arvomaailma kuin hänellä itsellään.

”Minua on kysytty ehdolle jo aiemmin, mutta nyt aika oli kypsä. Yrittäjänä haluan edistää yritysten ja ihmisten tarpeita ja kulttuurin hyvää tekevää vaikutusta”, Silvo kertoo Iltalehdelle.

Vihreiden puheenjohtaja Ville Niinistö iloitsee Silvon päätöksestä asettua ehdolle kuntavaaleissa.

”Satu Silvo on upea lisä Helsingin kovatasoiselle ehdokaslistalle ja Vihreiden hyvin sujuneelle ehdokashankinnan loppukirille. Satu Silvo on erinomainen esimerkki siitä, miten ihmiset voivat omilla toimillaan muuttaa maailmaa kestäväksi. Hän on omalla työurallaan halunnut rakentaa asioita, joilla voi vaikuttaa maailman tilaan positiivisesti. Satu tuntee hyvin myös Helsingin kulttuurikenttää etenkin teatterin osalta. Satun monipuolinen tausta yrittäjänä ja kulttuurialalla antaa hänelle vahvaa tarttumapintaa myös Helsingin poliitiikassa toimimiseen.”

Vihreät lähtevät Helsingin kuntavaaleihin täydellä 127 ehdokkaan listalla. Kaikkien Vihreiden kuntavaaliehdokkaiden tiedot löytyvät Vihreiden verkkosivuilta. Kuntavaalien varsinainen vaalipäivä on 9.4.2017.