Vihreiden ehdokaslista täydentyy talousosaajalla – Timo Huhtamäki eduskuntavaaliehdokkaaksi Helsingissä

Helsingin Vihreiden eduskuntavaaliehdokkaaksi on nimetty Tori.fi:n markkinapaikkajohtaja Timo Huhtamäki. Huhtamäki täydentää monipuolista ehdokaslistaa kiertotalouden ja digitalisaation asiantuntemuksellaan.

– Nämä vaalit ovat henkilökohtainen kiitokseni hyvinvointiyhteiskunnalle. Sen ansiosta meillä on toistaiseksi kaikki mahdollisuudet, joista ikinä voimme unelmoida. Tärkeä kysymys on, miten kohtaamme nopeasti muuttuvan maailman ja viemme suvaitsevaista Suomea eteenpäin, Huhtamäki painottaa.

Huhtamäki kannustaa suomalaisia kiertotalouteen Suomen suosituimman markkinapaikan, Tori.fi:n, markkinapaikasta vastaavana johtajana. Aiemmin hän on työskennellyt Raision, Biolan Oy:n ja Harvia Groupin markkinointijohtajana. Huhtamäki on kerännyt työurallaan asiantuntemusta kestävän kehityksen liiketoiminnoista, suomalaisyhtiöiden viennistä ja digitalisaatiosta.

Huhtamäki kertoo vaalikampanjansa rakentuvan kestävän talouden ja hyvinvointiyhteiskunnan säilyttämisen sekä vähemmistöjen aseman parantamisen ympärille. Suomen digitalisaatio on Huhtamäelle tärkeä ilmastoteko.

–Meidän on korkea aika digitalisoida Suomi. Alusta- ja jakamistalous on yksi konkreettisimmista esimerkeistä siitä, kun ihmisten inspiraatio ja ilmastonmuutoksen vastainen työ kohtaavat. Ihmisten arjesta pitää poistaa turhat harmit, ja palveluprosessit tulee digitalisoida. Niiden osalta kello on jo paljon, sanoo Huhtamäki.

Koulutuksen merkitystä ei voi Huhtamäen mukaan korostaa politiikassa tarpeeksi.

–Nyt lennämme ykkösluokassa väärään suuntaan. Koulutusinvestointien lasku tarkoittaa keskeisimmän kilpailuetumme tuhoutumista. Ensi hätään myydään vaikka Finnair ja laitetaan saatu miljardi koulutukseen, toteaa Huhtamäki.

Huhtamäki täydentää vihreiden ehdokkaiden monipuolista joukkoa.

–Olen iloinen, että Helsingin Vihreät saa eduskuntavaaliehdokkaakseen Timo Huhtamäen. Hänen vahvalle asiantuntemukselleen ajankohtaisista kiertotalouden, yritysmaailman ja digitalisaation kysymyksistä on politiikassa varmasti tarvetta. Huhtamäen osaaminen täydentää hienosti monipuolista ehdokaslistaamme, iloitsee Huhtamäen ehdokkuudesta Helsingin Vihreiden puheenjohtaja Hanna Hannus.

Puheenjohtaja Hanna Hannus, puh. 050 307 2127
Toiminnanjohtaja Anna Hyödynmaa, puh. 040 754 3313