Lisää kärkipoliitikkoja valittu: Otso Kivekäs jatkaa valtuustoryhmän puheenjohtajana, Maria Ohisalo kaupunginhallitukseen

Vihreät kaupunginvaltuutetut valitsivat tänään kokouksessaan valtuustoryhmän puheenjohtajaksi Otso Kivekkään. Kivekäs on toiminut ryhmän puheenjohtajana jo kahden vuoden ajan. Ryhmän ensimmäiseksi varapuheenjohtajaksi valitiin kolmannen kautensa aloittava kaupunginvaltuutettu Jasmin Hamid ja toiseksi varapuheenjohtajaksi huhtikuun kuntavaaleissa valittu tuore valtuutettu Fatim Diarra.

Kaupunginhallituksen jäseniksi vihreät valitsivat ryhmän puheenjohtaja Otso Kivekkään ja uuden kaupunginvaltuutetun, köyhyystutkija Maria Ohisalon. Kaupunginhallituksen muut vihreät jäsenet ovat keskiviikkona apulaispormestareiksi valitut Anni Sinnemäki ja Sanna Vesikansa.

– Olen valtavan innostunut jatkamaan työtä Vihreän ryhmän puheenjohtajana tilanteessa, jossa helsinkiläiset antoivat vihreälle politiikalle Helsingissä sen historian suurimman luottamuksen. Rakennamme yhdessä kasvavaa ja elinvoimaista, lapsiin investoivaa ja välittävää kaupunkia. Seuraavien neljän vuoden aikana tavoitteenamme on saada Helsinkiin maksuton varhaiskasvatus, reippaasti lisää asuntoja paikoille, joissa joukkoliikenne on sujuvaa ja houkuttelevaa ja Kansallinen kaupunkipuisto turvaamaan Helsingin ainutlaatuisia metsiä ja saaria, Kivekäs linjaa.

Kasvatus- ja koulutuslautakunnan varapuheenjohtajaksi ja lautakunnan alaisen suomenkielisen jaoston puheenjohtajaksi valittiin kansanedustaja Emma Kari. Kari puheenjohtaa tällä hetkellä Helsingin varhaiskasvatuslautakuntaa. Sekä Kari että Ohisalo ovat ehdolla Vihreiden puheenjohtajaksi.

Helsingin energiayhtiö Helen Oy:n hallituksen puheenjohtajaksi Vihreät valitsivat Osmo Soininvaaran. Yhtiön hallituksen jäseneksi valittiin myös uusi kaupunginvaltuutettu, cleantech-asiantuntija Kaisa Hernberg.

Otso Kivekäs, puh. 044 333 6338
Maria Ohisalo, puh. 040 703 4185

29.4. nimettyjä kuntapoliitikkoja:
Kaupunginhallitus:
Otso Kivekäs
Maria Ohisalo

Kaupunkiympäristölautakunta:
Osmo Soininvaara
Kaisa Hernberg
Tuomas Rantanen

Kasvatus- ja koulutuslautakunta
Emma Kari (vpj)