Vihreän valtuustoryhmän puheenjohtajaksi Reetta Vanhanen

Helsingin Vihreä valtuustoryhmä valitsi tänään 11.12. kokouksessaan ryhmän puheenjohtajaksi Reetta Vanhasen.

–Olen innoissani päästessäni johtamaan asiantuntevaa ja aikaansaavaa vihreiden valtuustoryhmää. Kunnianhimoiset ilmastotoimet, eriarvoisuuden vähentäminen ja lasten yhdenvertainen koulutus ovat politiikkamme kulmakiviä. Helsingin päästövähennysohjelma on tämän kauden tärkeimpiä saavutuksiamme ja haluamme ohjelman jokaisen toimenpiteen toteutuvan, toteaa Vanhanen.

29-vuotias ensimmäisen kauden valtuutettu Vanhanen on koulutukseltaan lääketieteen tohtori ja erikoistuu parhaillaan anestesiologiaan ja tehohoitoon. Hän on myös HUSin hallituksen jäsen. Vanhanen on lähtenyt politiikkaan ilmaston ja ympäristön puolustamisen sekä paremman terveydenhuollon ja erityisesti mielenterveyspalveluiden kehittämisen vuoksi.

–Valtuustokautta on vielä puolitoista vuotta jäljellä, ja meillä on paljon tehtävää edelleen. Tarvitsemme tekoja perusterveydenhuollon sekä lasten ja nuorten mielenterveyspalvelujen vahvistamiseksi. Toivon, että saamme myös kävelykeskustan kehittämisen vauhtiin.

Vanhanen valitaan tehtävään valtuustoryhmää tammikuusta 2019 saakka johtaneen Kaisa Hernbergin tilalle.

Reetta Vanhanen, Vihreän valtuustoryhmän puheenjohtaja, puh. 044 570 7857
Anna Hyödynmaa, Vihreän valtuustoryhmän sihteeri, puh. 040 754 3313