Sami Halme Helsingin Vihreiden puheenjohtajaksi

Helsingin Vihreiden puheenjohtajaksi vuodelle 2018 valittiin eilisessä syyskokouksessa Sami Halme, joka on toiminut tänä vuonna yhdistyksen varapuheenjohtajana.

Halme on 55-vuotias pohjois-helsinkiläinen kolmen lapsen isä, joka työskentelee IT-asiantuntijana ja harrastaa jalkapalloa. Hän on toiminut Vihreiden puoluehallituksen jäsenenä vuosina 2013-17 sekä Pohjois-Helsingin Vihreiden puheenjohtajana.

Tärkeimpinä tehtävinä ensi vuodelle Halme nostaa esiin tammikuun presidentinvaalit, mahdolliset maakuntavaalit sekä valmistautumisen seuraaviin eduskuntavaaleihin. ”Vihreät lähtevät maakuntavaaleihin tavoittelemaan Uudenmaan suurimman puolueen asemaa”, Halme toteaa. Kampanjatyössä hän haluaa erityisesti kehittää Helsingin Vihreiden jäsenjärjestöjen toimintamahdollisuuksia ja muistuttaa vihreiden kannatuksen kasvumahdollisuuksista keskusta-alueiden ulkopuolella.

”Umpistadilaisena ja lähiössä kasvaneena ja asuvana koen tuovani Helsingin Vihreisiin ymmärrystä siitä, millaisiin asioihin lähiöissä kannattaisi kiinnittää enemmän huomiota”, Halme kertoo.

Helsingin Vihreiden hallituksessa jatkaa Halmeen lisäksi Milo Toivonen. Uusiksi jäseniksi valittiin Maritta Hypen, Anu Karhu, Eveliina Laakso, Katja Reinikka, Heiju Simola, Hannu Timonen, Mikael Vakkari sekä Auni-Marja Vilavaara.

Helsingin Vihreiden hallitus 2018, kuvassa vasemmalta Katja Reinikka, Heiju Simola, Marjatta Hypen, Hannu Timonen, Eveliina Laakso, Sami Halme sekä Milo Toivonen. Kuvasta puuttuvat Auni-Marja Vilavaara, Mikael Vakkari sekä Anu Karhu.

Sami Halme, puh. 0400 420 799, sami.halme@vihreat.fi
Toiminnanjohtaja Maaria Parry, puh. 040 754 3313, maaria.parry@vihreat.fi