Reetta Vanhanen

Lääkäri, kaupunginvaltuutettu, 28

Terveys kuuluu kaikille

Lahjoita Reetan kampanjaan!

Olen 28-vuotias lääkäri ja kaupunginvaltuutettu Helsingin Vallilasta. Työskentelen terveysasemalla ja keväällä väittelen lääketieteen tohtoriksi elimistön puolustusjärjestelmästä. Tulevaisuudessa suunnittelen erikoistuvani anestesiologiaan ja tehohoitoon. Olen tanssinut koko aikuisikäni nykytanssia ja lisäksi pelaan tennistä, seinäkiipeilen sekä käyn iltarasteilla suunnistamassa lähimetsissä. Vaikutan Helsingissä kaupunginvaltuustossa ja HUS:n hallituksessa.

Haen eduskuntaan tehdäkseni työtä ihmisten hyvinvoinnin ja paremman terveydenhuollon puolesta. Lääkärinä tapaan ihmisiä monenlaisissa elämäntilanteissa – yksinäisistä vanhuksista kuormittuneisiin pikkulasten vanhempiin ja päihteidenkäyttäjiin. Kaupunginvaltuutettuna olen päässyt rakentamaan heille kaikille parempia ja tasaveroisempia sosiaali- ja terveyspalveluja. Nyt tavoittelen paikkaa kansanedustajana vaikuttaakseni koko Suomen suuntaan ja tulevaisuuteen.

Politiikassa meidän on katsottava pitkälle tulevaisuuteen ja tehtävä ratkaisut ilmaston lämpenemisen pysäyttämiseksi – tulevilla sukupolvillakin on oikeus elinkelpoiseen maapalloon. Koulutus ja tiede ovat maamme tärkeimmät vahvuudet. Nyt onkin vihdoin aika panostaa oppimiseen varhaiskasvatuksesta korkeakouluihin asti. Kukaan ei saa pudota koulupolulta ja jokaiselle nuorelle on taattava opiskelupaikka peruskoulun jälkeen. Tieteen ja tutkimuksen rahoitusta on lisättävä. Tutkijoille on taattava työrauha pitkäjänteisen tutkimuksen tekemiseen.