Pormestariehdokas Anni Sinnemäki jätti eropyynnön apulaiskaupunginjohtajan tehtävästä

Vihreiden pormestariehdokas Anni Sinnemäki on jättänyt 6.2. eropyynnön Helsingin kaupunkisuunnittelusta ja kiinteistötoimesta vastaavan apulaiskaupunginjohtajan tehtävästä. Sinnemäki asettuu ehdolle kuntavaaleissa.

Sinnemäki on pyytänyt eroa apulaiskaupunginjohtajan tehtävästä 1.6.2017 alkaen. Hän jää vuosilomalle tehtävästään kuntavaalikampanjan ajaksi 9.3. alkaen.

Kuntalain mukaan kunnan palveluksessa oleva henkilö, joka toimii kunnanhallituksen tai lautakunnan tehtäväalueen johtavassa tehtävässä tai sellaiseen rinnastettavassa vastuullisessa tehtävässä ei ole vaalikelpoinen valtuutetuksi, ellei palvelussuhde pääty ennen kuin uusien kaupunginvaltuutettujen toimikausi alkaa.

Helsingin kaupunginhallitus käsittelee eropyynnön maanantaina 13.2., minkä jälkeen kaupunginvaltuusto hyväksyy eropyynnön. Apulaiskaupunginjohtajien virat lakkautetaan 1.6.2017 alkaen, kun uuden valtuustokauden alkaessa Helsinki siirtyy pormestarimalliin.

Anni Sinnemäki, puh 050 511 3116