Politiikka

Helsingin kaupunginvaltuustossa istuu 19 vihreää valtuutettua, joiden lisäksi kaupungin erilaisissa poliittisissa elimissä vaikuttaa noin 200 vihreää luottamushenkilöä. Vihreät kaupunginvaltuutetut ja muut luottamushenkilöt toimivat vaalikauden 2013-2016 kunnallisvaaliohjelman tavoitteiden toteuttamiseksi. Vihreät ovat saaneet aikaan paljon tällä valtuustokaudella – jatketaan hyvää työtä!

Eduskunnassa vihreillä on 15 kansanedustajaa, joista helsinkiläisiä ovat Outi Alanko-Kahiluoto, Pekka Haavisto, Antero Vartia, Emma Kari ja Ozan Yanar.

Uusimmat tiedotteet

• Otso Kivekäs: Helsingin on nopeutettava katutöitä

Vihreiden valtuustoryhmän puheenjohtaja Otso Kivekäs vaatii, että kaupunki ottaa käyttöön kaikki keinot katutöiden nopeuttamiseksi.

• Helsingin Vihreät nimesi lisää eduskuntavaaliehdokkaita

Helsingin Vihreät nimesi 19.9. lisää ehdokkaita huhtikuussa 2019 pidettäviin eduskuntavaaleihin. Joukossa vihreä kansanedustaja Ozan Yanar ja vahva joukko vihreitä valtuutettuja.

• Kalle Könkkölä 1950–2018

Vihreän politiikan tienraivaaja ja ihmisoikeuksien vankkumaton puolustaja Kalle Könkkölä menehtyi 68-vuotiaana 11.9.2018. Helsingin Vihreät ja vihreä valtuustoryhmä kunnioittavat Kallen muistoa.

• Uusia työntekijöitä Helsingin Vihreiden toimistolla

Kuvassa Helsingin Vihreiden vaalityöntekijä Pekka Rautio ja toiminnanjohtaja Anna Hyödynmaa.

Helsingin Vihreiden toiminnanjohtajana aloitti torstaina 23.8. Anna Hyödynmaa. Toiminnanjohtajana Hyödynmaa vastaa piirijärjestön hallinnosta ja viestinnästä sekä toimii vihreän valtuustoryhmän sihteerinä.

”On hienoa päästä työskentelemään Helsingin Vihreissä yhteiskunnallisesti merkittävien ja tärkeänä pitämieni teemojen kuten tasa-arvon puolustamisen ja ilmastonmuutoksen pysäyttämisen parissa. Odotan innoissani tulevaa syksyä ja vaalikevättä”, Hyödynmaa kertoo.

Hyödynmaa on koulutukseltaan yhteiskuntatieteiden ja filosofian maisteri. Aikaisemmin hän on toiminut viestinnän tehtävissä Haaga-Helia ammattikorkeakoulussa ja Helsingin kaupungin asunnoilla sekä ollut aktiivisesti mukana opiskelijajärjestötoiminnassa.

Elokuun alussa Helsingin Vihreiden toimistolla on aloittanut myös vaalityöntekijä Pekka Rautio.

”Syksy on lähtenyt vauhdilla käyntiin, ja jo elokuun aikana olen tavannut tekijöitä täynnä energiaa. Upeaa päästä tekemään yhteistyötä kaikkien kanssa, kertoo Rautio innostuneena.

Helsingin Vihreiden järjestökoordinaattorina ja vaalipäällikkönä jatkaa Emma Mikkilä.

Helsingin Vihreiden puheenjohtaja Sami Halme
    sami.halme(at)vihreat.fi

Helsingin Vihreiden toiminnanjohtaja Anna Hyödynmaa
    anna.hyodynmaa(at)vihreat.fi

Helsingin Vihreiden vaalityöntekijä Pekka Rautio
    pekka.rautio(at)vihreat.fi

Helsingin Vihreät hakee

TOIMINNANJOHTAJAA

Olemme Helsingin toiseksi suurin puolue ja Vihreiden suurin piiriyhdistys. Haemme viestinnästä kiinnostunutta toiminnanjohtajaa ja Vihreän valtuustoryhmän sihteeriä. Työsuhde on vakituinen ja alkaa elo-syyskuun vaihteessa tai sopimuksen mukaan. Työn pääasiallinen suorituspaikka on Vihreiden puoluetoimisto Punavuoressa.

Toiminnanjohtaja vastaa järjestön yleisestä toiminnasta ja taloudesta sekä toimiston henkilöstö- ja taloushallintotehtävistä. Työhön kuuluu monipuolisesti erilaisia viestinnän tehtäviä, erityisesti ulkoisen viestinnän suunnittelua, toteuttamista ja kehittämistä. Vuosina 2018-2019 tehtäviin sisältyy eduskunta-, euro- sekä mahdollisesti järjestettävien maakuntavaalien valmistelua ja viestintää yhdessä vaalipäällikön kanssa.

Helsingin vihreän valtuustoryhmän poliittisen sihteerin tehtäviin kuuluu viestinnän suunnittelua, toteuttamista ja kehittämistä, Vihreän kaupunginvaltuustoryhmän ja kaupunginhallitusryhmän asioiden valmistelua sekä vihreiden luottamushenkilöiden avustamista.

Strateginen ote, hyvät organisointitaidot, monipuolinen viestintäosaaminen sekä hyvä politiikan ja median ymmärrys ovat tehtävän kannalta oleellisia taitoja. Tehtävään valittavalla henkilöllä tulee olla kykyä ja intoa sosiaalisen median kanavien sekä visuaalisen viestinnän kehittämiseen.

Emme vaadi tätä kaikkea, mutta arvostamme:

• -Vihreitä arvoja
    • -Soveltuvaa koulutusta
    • -Kokemusta järjestötoiminnasta ja näkemystä vaikuttavasta poliittisesta viestinnästä
    • -Organisointikykyä sekä oma-aloitteista ja järjestelmällistä työotetta
    • -Hyviä suullisia ja kirjallisia viestintätaitoja
    • -Digitaalisten kanavien, kuvallisen kerronnan ja sosiaalisen median hyvää hallintaa ja intoa viestinnän kehittämiseen
    • -Kokemusta kampanjoinnista
    • -Paineensietokykyä, priorisointitaitoja ja joustavaa otetta

Lisäksi eduksi katsotaan kuvankäsittelyyn, taittoon ja videoiden tuottamiseen liittyvä osaaminen, hyvä visuaalinen silmä sekä ruotsin ja englannin kielen taito.

Tarjoamme sinulle:

• -Mielenkiintoisen, haastavan ja monipuolisen työn, jolla on laajaa yhteiskunnallista merkitystä
    • -Näköalapaikan Helsingin päätöksentekoon
    • -Mahdollisuuden vaikuttaa oman työn sisältöön ja työskentelytapoihin
    • -Innostavan työympäristön ja mukavat työkaverit

Tehtävä on kokoaikainen, työaika on 37,5 tuntia viikossa. Työtehtäviä on säännöllisesti myös iltaisin ja satunnaisesti viikonloppuisin. Palkka määräytyy Vihreä liitto rp:n palkkataulukon mukaisesti (vaatimustaso 5, peruspalkka 3108,68 euroa).

PDF-muotoiset hakemukset ansioluetteloineen pyydetään lähettämään pe 3.8. klo 23.59 mennessä sähköpostitse osoitteeseen hevi-rekry@vihreat.fi, otsikoi viestisi “toiminnanjohtaja”. Haastattelut pyritään järjestämään viikoilla 32-33.

Lisätietoja antavat:

Maaria Parry, Helsingin Vihreiden toiminnanjohtaja,
    puh. 040 754 3313 (soittoajat 9.-13.7. ja 30.-31.7.)

Otso Kivekäs, Helsingin Vihreän valtuustoryhmän puheenjohtaja,
    puh. 044 333 6338 (soittoajat 25.6.-2.7. ja 30.7.-3.8.)

Sami Halme, Helsingin Vihreiden puheenjohtaja,
    puh.0400 420 799