Politiikka

Vihreät on olemassa turvatakseen ympäristön, ihmisten ja politiikan tulevaisuuden. Helsingissä Vihreät toimivat ilmastonmuutoksen torjunnan, tasa-arvoisten mahdollisuuksien ja ainutlaatuisen ympäristön säilyttämisen puolesta. Haluamme viihtyisän ja toimivan Helsingin, jossa pidetään huolta kaikista kaupunkilaisista, jossa on tarpeeksi asuntoja ja viheralueita. Tutustu kuntavaaliohjelmaamme, joka ohjaa tekemäämme politiikka kaudella 2017–2021.

Helsingin kaupunginvaltuustossa istuu 21 vihreää valtuutettua varaedustajineen, joiden lisäksi kaupungin erilaisissa poliittisissa elimissä vaikuttaa noin 200 vihreää luottamushenkilöä. Vihreät kaupunginvaltuutetut ja muut luottamushenkilöt toimivat vaalikauden 2017–2021 kunnallisvaaliohjelman tavoitteiden toteuttamiseksi. Vihreät ovat saaneet aikaan paljon tällä valtuustokaudella – jatketaan hyvää työtä!

Eduskunnassa vihreillä on 20 kansanedustajaa, joista helsinkiläisiä ovat Outi Alanko-Kahiluoto, Pekka Haavisto, Atte Harjanne, Mari Holopainen, Emma Kari ja Maria Ohisalo. Vihreillä on hallituksessa kolme ministeriä, joista helsinkiläisiä ovat ulkoministeri Pekka Haavisto ja sisäministeri Maria Ohisalo. Euroopan parlamentissa Vihreillä on kolme europarlamentaarikkoa, joista Alviina Alametsä ja Heidi Hautala ovat helsinkiläisiä.

Lisää vihreästä politiikasta voit lukea myös puolueen periaateohjelmasta ja poliittisesta tavoiteohjelmasta sekä tutustua vihreän politiikan linjauksiin A:sta Ö:hön.