Politiikka

Helsingin kaupunginvaltuustossa istuu 21 vihreää valtuutettua varaedustajineen, joiden lisäksi kaupungin erilaisissa poliittisissa elimissä vaikuttaa noin 200 vihreää luottamushenkilöä. Vihreät kaupunginvaltuutetut ja muut luottamushenkilöt toimivat vaalikauden 2017–2021 kunnallisvaaliohjelman tavoitteiden toteuttamiseksi. Vihreät ovat saaneet aikaan paljon tällä valtuustokaudella – jatketaan hyvää työtä!

Eduskunnassa vihreillä on 20 kansanedustajaa, joista helsinkiläisiä ovat Outi Alanko-Kahiluoto, Pekka Haavisto, Atte Harjanne, Mari Holopainen, Emma Kari ja Maria Ohisalo. Vihreillä on hallituksessa kolme ministeriä, joista helsinkiläisiä ovat ulkoministeri Pekka Haavisto ja sisäministeri Maria Ohisalo.

Uusimmat tiedotteet

• Helsingin Vihreiden toimisto lomalla 30.6.–31.7.

Helsingin Vihreiden toimiston henkilökunta on lomalla 30.6.–1.8. ja toimisto on suljettuna heinäkuun. Kiireellisissä asioissa voi tällä välin olla yhteydessä puheenjohtaja Hanna Hannukseen (hanna.hannus@vihreat.fi, puh 050 307 2127). Toimiston väki toivottaa aurinkoista kesää!

• Kaikkien Helsinki – mitä olemme saaneet aikaan tällä valtuustokaudella

Valtuustokausi on ennättänyt jo puoleen väliin. Helsinki elää voimakkaan kasvun ja suurten muutosten aikaa. Kasvavalle väkimäärälle on taattava hyvän elämän edellytykset ja Helsingin on tehtävä osansa globaalissa kamppailussa ilmastonmuutosta sekä luonnon monimuotoisuuden heikkenemistä vastaan.

• Kasvavan kaupungin on panostettava koulutukseen

”Positiivisen diskriminaation määräraha on tutkitusti toimiva työkalu koulujen tukemiseen ja sitä on vahvistettava. On hyvä, että mallia ollaan viemässä eteenpäin myös sosiaali- ja terveystoimialalle. Tämän vuoksi vihreä valtuustoryhmä tuleekin ehdottamaan positiivisen erityiskohtelun määrärahojen moninkertaistamista ensi syksyn budjettineuvotteluissa”, tiivisti vihreän valtuustoryhmän 1. varapuheenjohtaja Fatim Diarra tilinpäätösryhmäpuheessa.

• Vihreiden johtotehtäviin iso joukko helsinkiläisiä

Vihreät valitsivat uudet henkilöt puolueen johtotehtäviin puoluekokouksessa Porissa 15.–16.6.2019. Puolueen puheenjohtajistossa helsinkiläisiä on kaksi: Maria Ohisalo ja Fatim Diarra.

• Vihreiden varapuheenjohtajaksi helsinkiläinen Fatim Diarra

Vihreät valitsi puoluekokouksessaan varapuheenjohtajiksi helsinkiläisen Fatim Diarran sekä Riikka Karppisen ja Jaakko Mustakallion.