Uusi varavaltuutettu Pauliina Saares Helsingin Vihreiden puheenjohtajaksi

Helsingin Vihreät valitsi eilen kevätkokouksessaan uudeksi puheenjohtajakseen Pauliina Saareksen. Saares on tuore varavaltuutettu, joka työskentelee Heidi Hautalan erityisavustajana ja Vihreiden kansainvälisten asioiden päällikkönä. Ihmisoikeus-, ympäristö- ja vastuullisuuskysymyksiin erikoistunut Saares on aiemmin työskennellyt kansalaisjärjestösektorilla, mm. Kepan asiantuntijatehtävissä. Puheenjohtajana hän on toiminut mm. yritystoiminnan globaaleja vaikutuksia tutkivassa kansalaisjärjestö Finnwatchissa.

“Juuri käydyt kuntavaalit osoittivat, että Helsingin Vihreillä on huima määrä halua ja potentiaalia kasvaa entistä suuremmaksi ja tehdä töitä yhteisten tavoitteiden eteen. Vuoden sisällä edessä ovat sekä maakunta- että presidentinvaalit, ja Vihreillä on jälleen näytön paikka edessään. Haluan olla mukana tekemässä tätä työtä tukemalla ja innostamalla työntekijöitämme, aktiivejamme ja vapaaehtoisiamme.”, Saares kertoo.

Saares on kolmevuotiaan lapsen äiti ja asuu Töölössä. Hän on asunut elämänsä aikana 13:ssa Helsingin kaupunginosassa, joten Helsinki on hänelle tuttu lähiöistä kantakaupunkiin.

“Tahdon olla mukana rakentamassa yhtenäistä Helsinkiä, jossa ihmisiä ja luontoa arvostetaan yli kaupunginosarajojen”, Saares sanoo. “Eniten olen tehnyt töitä köyhyyden ja eriarvoisuuden poistamisen sekä vastuullisuuden eteen, ja näitä kysymyksiä haluan tuoda esiin myös kuntapolitiikassa”, Saares jatkaa.

Vuoden 2017 loppuun puheenjohtajaksi valittu Saares on valmis jatkamaan puheenjohtajana myös vuonna 2018, mikäli helsinkiläiset Vihreät niin päättävät.

“Jatkuvuuden kannalta on tärkeää, että Helsingin Vihreissä kokemusta siirtyy myös kalenterivuosien yli. Nyt edessämme on useampi peräkkäinen vaalivuosi, joten tietotaidon ylläpitämiseen kannattaa kiinnittää erityistä huomiota. Toki samaan aikaan tulee muistaa, että rotaatiosäännön noudattaminen luottamustehtävissä on hyvin tärkeää demokratian vuoksi”, Saares linjaa.

Helsingin Vihreiden puheenjohtajana vuonna 2016 ja kevään 2017 toiminut Maria Halonen luopui tehtävästä kuntavaalien jälkeen.

Pauliina Saares, Helsingin Vihreiden uusi puheenjohtaja 2017

Meeri Väänänen, vs. toiminnanjohtaja