Pauliina Lehtinen on Helsingin Vihreiden uusi puheenjohtaja

Helsingin Vihreät valitsi eilen syyskokouksessaan uudeksi puheenjohtajaksi valtiotieteiden maisteri Pauliina Lehtisen. Lisäksi yhdistykselle valittiin yhdeksänhenkinen hallitus vuodelle 2014.

– Olen otettu ja kiitollinen valinnastani. Tuntuu hienolta saada vihertää Helsinkiä juuri tämän joukon kanssa. Takana on vuoden pesti Helsingin Vihreiden varapuheenjohtajana, joten uskon tietäväni mitä puheenjohtajuus tuo tullessaan, vaikka ainahan yllätyksiin pitää varautua, Lehtinen toteaa.

Pauliina Lehtinen liittyi Vihreisiin viisi vuotta sitten, kun kyllästyi katsomaan maailman epäoikeudenmukaisuuksia sivusta ja päätti ryhtyä kotisohvalla puhisemisen sijaan vaikuttamaan. Politiikka tuntui luontevalta keinolta ja vihreä toiminta imaisi mukaansa. Kuluneen neljän vuoden aikana Lehtinen on ehtinyt toimia Helsingin Vihreiden hallituksen lisäksi Länsi-Helsingin Vihreiden puheenjohtajana, Helsingin Vihreiden Naisten hallituksessa sekä puoluevaltuuskunnan jäsenenä. Tällä hetkellä hän on mukana Helsingin varhaiskasvatuslautakunnassa ja työskentelee toiminnanjohtajana Suomen Kasvatus- ja perheneuvontaliitossa.

– Tarvitaan menestystä vaaleissa, jotta ajamamme asiat toteutuvat. Helsingin Vihreiden ensi vuosi pyöriikin vaalitoiminnan ympärillä. Meille on tulossa hieno lista toukokuun europarlamenttivaaleihin ja kampanjointia suunnitellaan jo tohinalla.  Ensi vuoden aikana pyöräytetään käyntiin myös vuoden 2015 eduskuntavaalikampanja. Työmäärä ei hirvitä, koska vaalithan ovat ihmisen parasta aikaa, Lehtinen iloitsee.

Vuonna 2014 Helsingin Vihreiden toiminnasta vastaa puheenjohtajan lisäksi vasta valittu hallitus: vanhoina hallituslaisina jatkavat sosiologian opiskelija, järjestötoiminnan konkari Verna Castrén, Pohjois-Helsingin Vihreistä tuttu puoluehallituksen jäsen Sami Halme, puoluevaltuuskunnan jäsen lakimies Salla Korhonen sekä Itä-Helsingin Vihreitä kunnialla luotsannut FIDIDAn toiminnanjohtaja Anja Malm. Uusina jäseninä työnsä aloittavat Etelä-Helsingin Vihreiden kampanjakoordinaattorina toiminut Teemu Korpijärvi, Arabian Vihreistä ja vihreistä nuorisojärjestöistä tuttu psykologian opiskelija Juuso Pesälä, Turun suunnalla aiemmin aktiivisesti vaikuttanut Varsinais-Suomen Vihreiden entinen puheenjohtaja Aapo Rantanen, Helsingin Vihreiden Naisten aktiivi Niemikotisäätiön prosessivastaavana työskentelevä Leena Rantasalo sekä HYY:n edustajistovaaleissa hienosti menestynyt taloustieteen opiskelija Ozan Yanar, joka lähti tuoreena jäsenenä heti rohkeasti mukaan piiritoiminnan ytimeen.

Pauliina Lehtinen, puheenjohtaja, 040 577 4278
Outi Silfverberg, toiminnanjohtaja, 040 754 3313