Ozan Yanar

Kansanedustaja, kaupunginvaltuutettu, 31

Maan muuttaja

Lahjoita Ozanin kampanjaan!

Olen vihreiden kansanedustaja ja kaupunginvaltuutettu Helsingistä. Tarinani ei olisi ollut mahdollinen monessa maassa. Muutin Suomeen ummikkona 14-vuotiaana. Jo 27-vuotiaana nousin kovalla työllä opiskelijana eduskuntaan. Haluan tehdä töitä sen puolesta, että tulevaisuudessakin Suomi on maa, jossa tällaiset tarinat ovat mahdollisia.

Minulla on vahva talousosaajan tausta, mikä on antanut hyvät eväät eduskunnassa toimimiseen. Olen opiskellut taloustiedettä Helsingin yliopistossa. Opintojeni ohella olen työskennellyt Palkansaajien tutkimuslaitoksella, työ- ja elinkeinoministeriössä, Nordea Rahoituksessa ja SAK:ssa. Eduskunnassa olen noussut puolueeni vastaavaksi valtiovarainvaliokunnassa. Eduskunnassa olen ajanut päivittäin inhimillistä, tulevaisuuteen katsovaa ja ympäristön kannalta kestävää talouspolitiikkaa.

Olen tasa-arvotaistelija. Yhdenvertaisuuden ja ihmisoikeuksien puolustaminen on minulle kaikki kaikessa.

Haluan, että Suomessa kaikilla on mahdollisuus pärjätä, koulutus saa kunnianpalautuksen ja syrjintä otetaan vakavasti. Siksi haluan jatkaa työtäni eduskunnassa.

Töiden ulkopuolella päiväni täyttää syksyllä syntynyt ihana tytär.