Outi Alanko-Kahiluoto

Kansanedustaja, tutkija, 52

Ettei ketään jätettäisi

Lahjoita Outin kampanjaan!

Vaalilauseeni on ”Ettei ketään jätettäisi”. Heikoimmista pitää huolehtia eikä ketään saa jättää vaille tarvitsemaansa apua; yksin asuvaa vanhusta ei saa unohtaa kotiinsa eikä masennuksesta kärsivää jonoon.

Ilmastonmuutoksen pysäyttäminen ja köyhyyden vähentäminen ovat meidän aikamme politiikan tärkeimmät tehtävät.

Olen kansanedustajana tehnyt paljon töitä sosiaali- ja terveyspalveluiden, mielenterveyspalveluiden, lastensuojelun, vanhustenhoidon, koulutuksen sekä nuorten hyvinvoinnin vahvistamiseksi. Olen edistänyt freelancereiden, itsensä työllistäjien ja yksinyrittäjien asemaa. Köyhyyden vähentäminen sekä yksinhuoltajien ja yksinasuvien aseman parantaminen ovat vahvasti esillä työssäni. Olen saanut useita tunnustuksia työstäni lasten ja nuorten hyvinvoinnin eteen.

Olen poliitikkona jo kokenut. Olen ollut pitkään sosiaali- ja terveysvaliokunnan jäsen ja vetänyt vihreää eduskuntaryhmää sen puheenjohtajana. Olen kolmannen kauden kansanedustaja. Haluan käyttää kokemustani ja osaamistani äänettömien puolesta – oli kyse sitten yhteiskunnan heikoimmista, tulevista sukupolvista tai katoavista uhanalaisista lajeista. Haluan tehdä kaikkeni, että arvokas luonto säilyisi tuleville sukupolville. Olen sitoutunut jatkamaan työtäni inhimillisen yhteiskunnan puolesta – ettei ketään jätettäisi.

Asun Herttoniemessä, olen naimisissa teatteriohjaaja Atro Kahiluodon kanssa ja meillä on kaksi aikuista lasta. Harrastan luontoretkeilyä, melomista, lukemista ja kulttuuria laidasta laitaan.

Lue lisää vaaliohjelmastani ja tavoitteistani osoitteesta www.outialanko.fi