Maria Halonen on Helsingin Vihreiden uusi puheenjohtaja

Näyttökuva 2015-12-16 kello 11.46.26

Kuvassa Helsingin Vihreiden väistyvä puheenjohtaja Pauliina Lehtinen (vas.) ja vastavalittu puheenjohtaja Maria Halonen (oik.)

Helsingin Vihreät valitsi syyskokouksessaan 15.12. Maria Halosen puheenjohtamaan yhdistystä ensi vuodeksi.

”Helsingin Vihreiden puheenjohtajan tärkein tehtävä on kuntavaaleihin 2017 valmistautuminen ja vaalikampanjan johtaminen yhdessä muun hallituksen ja työntekijöiden kanssa. Haluan olla tekemässä kaikkien aikojen suurinta ja hienointa kampanjaa – mitattiinpa se sitten euroissa, vaalituloksessa, kampanjaan osallistuvien määrässä tai hyvässä yhteishengessä. Haluan olla tekemässä Vihreistä Helsingin suurimman puolueen”, Halonen linjaa.

Halonen on 35-vuotias ja asuu Arabiassa. Hän työskentelee markkinointialan yrittäjänä ja Kulttuuri-, mielipide- ja tiedelehtien liiton toiminnanjohtajana. Vihreissä hän on toiminut aiemmin mm. Helsingin Vihreiden ja Helsingin Vihreiden Nuorten varapuheenjohtajana sekä Helsingin Vihreiden Naisten puheenjohtajana. Viime eduskuntavaaleissa hän toimi Maria Ohisalon kampanjapäällikkönä.

”Polittisista teemoista sydäntäni lähellä ovat köyhyyden ja eriarvoisuuden torjuminen sekä tasa-arvo- ja yhdenvertaisuuskysymykset. Vihreiden kannatus on ennätysmäisen korkealla, koska olemme uskaltaneet pitää vahvasti esillä omaa poliittista vaihtoehtoamme yhteiskunnasta, jossa ketään ei syrjitä, joka tasaa elämän lähtökohtien ja elämäntilanteiden synnyttämiä eroja ja jossa rakennetaan kasvua ja tulevaisuutta kestävällä tavalla”, Halonen kertoo.

Hallituksen jäseniksi valittiin kahdentoista ehdokkaan joukosta Ernesto Hartikaisen Kruununhaasta, Kirsi Helinin Kontulasta, Suvi Kukkosen Ullanlinnasta, Katja Käpin Kalliosta, Senja Laakson Kalliosta, Ari Laitisen Vallilasta, Juuso Pesälän Kruununhaasta, Simo Raittilan Laajasalosta sekä Hannu Tuomisen Suutarilasta.

Maria Halonen, puh. 045 346 6050
Julianna Kentala, toiminnanjohtaja, puh. 040 754 3313