Kulttuuri- ja vapaa-aikalautakuntaan uusia vihreitä jäseniä

Helsingin Kaupunginvaltuusto nimitti kokouksessaan kulttuuri- ja vapaa-aikalautakuntaan uusia vihreitä jäseniä. Lautakuntaan nimettiin valtuutettu Johanna Sydänmaa ja varavaltuutettu Pauliina Saares, joka valittiin samalla johtamaan nuorisojaostoa.

–Liikunta-, kulttuuri- ja nuorisopalvelut lisäävät tutkitusti ihmisten hyvinvointia. Siksi on tärkeää, että Helsinki panostaa kulttuuri- ja vapaa-ajan toimialalla matalan kynnyksen palveluihin ja niiden saatavuuteen tasapuolisesti ympäri kaupunkia eri ikäryhmille, Johanna Sydänmaa sanoo.

Opinto-ohjaajana Stadin ammatti- ja aikuisopistossa työskentelevä Sydänmaa on aiemmin tällä valtuustokaudella toiminut kulttuuri- ja vapaa-aikalautakunnan varajäsenenä. Luottamustehtäviä hänellä on myös liikuntajaoston varapuheenjohtajana ja Mäkelänrinteen uintikeskuksen hallituksen puheenjohtajana.

Myös Pauliina Saares korostaa kulttuuri- ja vapaa-ajan palveluiden saavutettavuutta.

–Monipuolisella ja mahdollisimman saavutettavalla kulttuuri- ja vapaa-ajan tarjonnalla rakennetaan elävää kaupunkia ja luodaan helsinkiläisille sekä täällä vieraileville mahdollisuuksia monenlaiseen kiinnostavaan tekemiseen ja itsensä toteuttamiseen. On hienoa päästä tekemään hommia näiden palveluiden eteen lautakunnassa, Saares toteaa.

Saares on tällä hetkellä vanhempainvapaalla työstään viestintätoimisto Ellun Kanoissa. Hän on toiminut kuluvalla valtuustokaudella nuorisojaoston jäsenenä ja Palmian hallituksessa. Nyt hänet valittiin nuorisojaoston puheenjohtajaksi.

–Haluan kiinnittää erityistä huomiota nuorten vaikuttamismahdollisuuksien edistämiseen. Kahden lapsen äitinä olen sitä mieltä, että kuuntelemalla lapsia ja nuoria sekä tarjoamalla heille aitoja osallistumisen ja vaikuttamisen paikkoja Helsinki voi panostaa tulevaisuuteen.

Kulttuuri- ja vapaa-aikalautakunnan varajäseniksi valtuustoryhmä esittää Ville Sinnemäkeä, joka on mm. Helsingin Vihreiden hallituksen jäsen sekä varavaltuutettu Johanna Nuortevaa. Nuorisojaoston jäseneksi valtuustoryhmä esittää Bicca Olinia. Varajäsenten ja nuorisojaoston jäsenen nimitykset vahvistetaan valtuustossa myöhemmin syksyllä.

Pauliina Saares, puh. 040 741 2778
Johanna Sydänmaa, puh. 044 342 2421