Lisää kuntavaaliehdokkaita Helsinkiin - Tuuli Kousa ja Jasmin Hamid mukaan tekemään vihreää vaalivoittoa!

Vihreät nimesi tänään kokouksessaan kahdeksan uutta
ehdokasta huhtikuunkuntavaaleihin Helsingissä. Joukossa on jälleen sekä lupaavia, uusia kasvoja että kuntapolitiikan konkareita.

Ehdolle lähtee muun muassa Helsingin kaupunginvaltuuston tuore puheenjohtaja Tuuli Kousa. Kousa on 37-vuotias kahden lapsen äiti Töölöstä. Hän on koulutukseltaan kansainväliseen oikeuteen ja ihmisoikeuksiin erikoistunut juristi. Kousa lähtee vaalikampanjaan selkein tavoittein:

“Olemme saaneet viime vuosina valtuustossa aikaan paljon Helsingin elinvoimaisuuden lisäämiseksi. Kaupunki kasvaa ja kehittyy. Ensi kaudella tärkeää on tehdä töitä laadukkaiden, arkea helpottavien palveluiden kehittämiseksi kasvavassa kaupungissa. Että vaikkapa lähikoulut ovat jatkossakin huipputasoa kaupunginosasta riippumatta.”

Ehdokkuutensa julkisti tänään myös näyttelijä ja kaupunginvaltuutettu Jasmin Hamid. Hamid on 32-vuotias kruununhakalainen. Hänellekin on Helsingin päätöksenteosta jo vankka kokemus kahdeksan vuoden ajalta. Kuluvalla valtuustokaudella Hamid on toiminut kiinteistölautakunnan varapuheenjohtajana.

“Tällä kaudella politiikan tekeminen on ollut todella palkitsevaa, sillä olemme saaneet monia vihreitä tavoitteita lävitse. Kiinteistölautakunnassa suurimpia asioita ovat olleet asuintonttien luovutukset ja koulujen peruskorjaukset. Lisäksi olemme onnistuneet turvaamaan kauppahallien toiminnan myös jatkossa sekä pitämään persoonalliset lippakioskit osana Helsingin katukuvaa. Haluan jatkossakin tehdä työtä elinvoimaisen ja palveluiltaan rikkaan Helsingin puolesta”, Hamid kertoo.

Vihreiden ehdokasasettelu on jo loppusuoralla: 127 ehdokkaasta on nimetty jo 120. Viimeiset ehdokaspaikat täytetään helmikuun aikana. Muutamalle innokkaalle ja motivoituneelle ehdokkaalle on vielä jätetty tilaa – listat viedään vasta helmikuun lopulla. Kuntavaalien varsinainen vaalipäivä on 9.4.2017.

31.1. nimetyt kuntavaaliehdokkaat:
Soran Enayati
Anu Korppi
Tuuli Kousa
Melissa Mäntylä
Rea Nääppä
Vesa Peipinen
Anni Sinnemäki

Lisäksi nimettiin yksi toistaiseksi salassa pidettävä ehdokas.

Taina Tyrväinen
vaalipäällikkö, puh. 045 125 2541