Kasper Kivistö

Liikenneopettaja, translakiasiantuntija, 30

Tasa-arvon kivijalka

Lahjoita Kasperin kampanjaan!

Olen helsinkiläinen liikenneopettaja ja aktiivinen tasa-arvoasiantuntija. Näen, että tulevaisuutemme mahdollisuudet ovat kiinni lasten- ja nuorten hyvinvoinnista ja siksi niihin panostaminen on ensiarvoisen tärkeää.

Varsinkin mielenterveyspalveluiden ja koulutuksen resurssien parantaminen on suorassa yhteydessä tulevaisuuden hyvinvoivaan Suomeen. Yhdenvertaisuus ja ihmisoikeudet kuuluvat kaikille ja siksi esimerkiksi translaki on uudistettava välittömästi.

Päätöksenteossa meidän tulee tukeutua tutkittuun tietoon ja meillä tulee olla kykyä ja uskallusta myös kehittää näkemyksiämme kun tieto lisääntyy.

Työurani aikana olen työskennellyt aina puuovitehtaasta pakastevarastoon, mutta lopulta kuljetusala vei mukanaan. Nykyään opetan autokoulussa, jossa erikoisalaani ovat vieraskieliset oppilaat. Olen aina ollut myös aktiivinen ihmisoikeusasioissa ja nykyään vaikutan mm. Trasekin ja Miehet Ry:n hallituksissa sekä Helsingin tasa-arvotoimikunnassa.
Olen tottunut työskentelemään hyvin eritaustaisten ihmisten kanssa ja ajamaan minulle tärkeitä asioita mielenkiintoisissa yhteisöissä ja hankalissakin tilanteissa. Sujuva yhteistyö ja muiden kunnioitus ovat avain kehitykselle ja muutokselle.

Vapaa-aikani vietän mieluiten prätkän selässä ja eräjormaillen. Olen myös aktiivinen liikkuja ja luen kirjoja laidasta laitaan. Enkä pane pahakseni lasillista hyvää viskiä.