Helsingin Vihreillä monipuolinen ehdokaslista

Vihreät lähtevät haastamaan kokoomuksen ykköspaikkaa Helsingissä ensi syksyn kunnallisvaaleissa. Helsingin Vihreät valitsi perjantai-iltana kevätkokouksessaan 68 kunnallisvaaliehdokasta sekä hyväksyi vaaliohjelman. Ehdokkaita on valittu nyt yhteensä 92.

Ehdokasasettelussa on nähtävillä uusia tuulia. Helsingin Vihreissä on koettu vuoden sisällä ennennäkemätön jäsenryntäys ja monet uusista jäsenistä ovat hakeutumassa kunnallisvaaliehdokkaiksi. Helsinkiläisistä kansanedustajista ehdokkuutensa ovat julkistaneet Osmo Soininvaara, Anni Sinnemäki ja Outi Alanko-Kahiluoto.

– Meillä on erittäin monipuolinen joukko ehdokkaita. Mukana on kaikenikäisiä ja -taustaisia vihreyttä edistäviä ihmisiä ympäri Helsinkiä, iloitsee Helsingin Vihreiden puheenjohtaja Hannu Oskala.

Vaaliohjelman kantava teema on ”lähellä”. Vihreässä kaupungissa palvelut, kulttuuri ja luonto ovat lähellä kaupunkilaisten arkea. Liikkuminen on sujuvaa ja helpointa kävellen, pyöräillen tai joukkoliikenteellä. Tulevalla vaalikaudella vihreät haluavat panostaa entistä voimakkaammin lähidemokratian kehittämiseen – kaupunkilaisille tulee tarjota nykyistä enemmän osallistumismahdollisuuksia päätöksentekoon.

– Vihreys näkyy Helsingissä toimivassa joukkoliikenteessä, elävässä kaupunkikulttuurissa, monimuotoisessa kaupunkiluonnossa, eriarvoistumisen ehkäisyssä ja suvaitsevaisuudessa. Helsinki on muuttunut viime vuosina entistä elävämmäksi ja avoimemmaksi ja toivomme, että tämä suunta jatkuu myös seuraavalla vaalikaudella, toteaa Helsingin Vihreiden toiminnanjohtaja Outi Silfverberg

Helsingin Vihreiden kunnallisvaaliehdokkaat

Helsingin Vihreiden vaaliohjelma