Työryhmät

Helsingin Vihreiden työryhmät

Työryhmät valmistelevat kannanottoja ja seuraavat oman alansa asioita.

Helsingin Vihreissä toimii tällä hetkellä seitsemän työryhmää. Uusia ryhmiä voidaan perustaa myös lisää jäsenistön kiinnostuksen mukaan – ota yhteyttä toiminnanjohtajaan Juliannaan (julianna.kentala(ät)vihreat.fi) , mikäli koet uuden työryhmän tarpeelliseksi!

Työryhmiin pääsee mukaan ilmoittautumalla niiden puheenjohtajille/vetäjille.

Asuntotyöryhmä

Asuntotyöryhmä seuraa ajankohtaisia asuntopoliittisia kysymyksiä. Tavoitteenamme on viihtyisä, asukaslähtöinen ja ekologisen asumisen Helsinki.

pj Vesa Peipinen
s-posti vesa.peipinen(ät)gmail.com

Ilmastotyöryhmä

Ilmastotyöryhmä pureutuu paikallisiin ilmastokysymyksiin. Tavoitteena on nostaa ilmastoaiheita keskusteluun, etsiä keinoja Helsingin ilmastokuormituksen vähentämiseen ja rohkaista positiiviseen muutokseen. Ilmastoryhmä on Helsingin Vihreiden Nuorten kanssa yhteinen. Blogi: http://hevilmasto.wordpress.com/

pj Risto Ant-Wuorinen
s-posti risto.antwuorinen(ät)gmail.com

Kuka tahansa meistä

Kuka tahansa voi sairastua psyykkisesti. Mielenterveysongelmat ovat suurin syy suomalaisten ennenaikaiseen eläkkeelle jäämiseen. Kuka tahansa meistä -työryhmä keskustelee ja ottaa kantaa mielenterveyteen liittyviin poliittisiin kysymyksiin.

Kaikki vihreiden jäsenet ovat tervetulleita työryhmän FB-ryhmään!

pj Leena Rantasalo
s-posti leena.rantasalo(ät)luukku.com

Kulttuurityöryhmä

Kulttuurityöryhmä tarjoaa mahdollisuuksia kulttuurista kiinnostuneille, tai siinä vaikuttaville, jäsenille tutustua yhdessä Helsingin monipuoliseen kulttuuritarjontaan. Ryhmä pyrkii herättämään ja käymään keskustelua kulttuuripolitiikasta sekä ottaa kantaa ajankohtaisiin kysymyksiin.

Kaikki Helsingin Vihreiden jäsenet ovat myös tervetulleita mukaan Kulttuurityöryhmän FB-ryhmään!

pj Marianne Niemelä
s-posti marianne.niemela(ät)vihreat.fi

Kaupunkisuunnittelufoorumi

Helsingin Vihreiden kaupunkisuunnittelufoorumissa käsitellään seudullisia kaupunkisuunnittelukysymyksiä ja etsitään vihreitä linjauksia muun muassa metropolialueen kehittämiseen ja käynnissä olevaan yleiskaavatyöhön. Kaupunkisuunnittelufoorumi järjestää myös kaavakävelyitä, joilla tutustutaan alueisiin, joiden kehittäminen on tapetilla.

Tervetuloa mukaan keskustelemaan kaikille avoimeen kaupunkisuunnittelufoorumin FB-ryhmään.

Vetäjä Outi Silfverberg
s-posti outi.silfverberg(ät)vihreat.fi

Sosiaali- ja terveyspoliittinen työryhmä

Mitä tarkoittaa helsinkiläinen vihreä politiikka, kun päätöksenteon kohteena ovat vanhukset, lapset, nuoret, terveys, mielenterveys, toimeentulo tai päihdepolitiikka? Tule ja ota selvää.

Ryhmän tavoitteena on lisätä vihreiden aktiivien tietoa ja osaamista sosiaali- ja terveyspolitiikasta, tukea lautakunta- ja valtuustotyötä ja osallistua vihreiden linjausten muodostamiseen. Toiminta on tarkoitettu kaikille helsinkiläisille vihreille, joita kiinnostaa kaupunkimme sos-ter-palveluiden tila ja taso.

Keskustelua käydään myös FB:ssä Terve Stadi -ryhmässä, johon toivotetaan tervetulleiksi kaikki Helsingin Vihreiden jäsenet.

Tapahtunutta: Terveyserot ja kuinka niitä kavennetaan -tilaisuus

pj Hannu Tuominen
s-posti tuomiset(ät)kolumbus.fi

Talous ja tulevaisuus -työryhmä

Työryhmä pohtii tulevaisuuden Helsingin kuntataloutta sekä elinkeinoelämää hyödyntäen erilaisia ennakoinnin menetelmiä.

Keskusteluun pääset helpoiten osalliseksi laittamalla liittymispyynnön työryhmän FB-ryhmään, johon Helsingin Vihreiden jäsenet ovat tervetulleita.

pj Ernesto Hartikainen
s-posti ernesto.hartikainen(ät)gmail.com

VIHKO – VIHREÄ Koulu -TYÖRYHMÄ

Työryhmä paneutuu Helsingin koulu- ja kasvatuspolitiikkaan. Keskustelua käydään pääosin FB:ssä työryhmän Vihko-FB-ryhmässä, johon Helsingin Vihreiden jäsenet ovat tervetulleita.

Vetäjä Hannu Tuominen
s-posti tuomiset(ät)kolumbus.fi

Pyöräilytyöryhmä

Helsingin Vihreiden ylläpitämä pyöräilytyöryhmä tuo yhteen kaupunkipyöräilijät. Ryhmä pyrkii löytämään ja käyttämään kunnallispolitiikan keinoja pyöräilyolojen parantamiseksi pääkaupunkiseudulla. Pyöräilyryhmän blogi on avoin alusta pyöräilypoliittiselle keskustelulle: http://www.kaupunkifillari.fi