Työryhmät

Helsingin Vihreiden työryhmät

Työryhmät valmistelevat kannanottoja ja seuraavat oman alansa asioita.

Ilmasto- ja energiatyöryhmä

Mitä on vihreä energiapolitiikka? Mitä keinoja vihreässä työkalupakissa on ilmastonmuutoksen torjumiseksi? Miten saavutetaan teollisuuden päästöttömyys tai liikenteen sähköistyminen? Helsingin Vihreiden Ilmasto ja energia -ryhmä on näistä ja muista teemaan liittyvistä aiheista kiinnostuneiden Helsingin Vihreiden jäsenten kohtaamispaikka. Torjumme yhdessä ilmastonmuutosta ja toimimme edistääksemme vihreää ilmasto- ja energiapolitiikkaa monin eri vaikuttamisen keinoin. Facebook-ryhmän löydät täältä.

Kasvatus ja koulutustyöryhmä

Mitä on vihreä koulutuspolitiikka? Millä keinoin säilytämme maailman parhaan varhaiskasvatuksen? Millainen on niin perusopetuksen kuin korkeakoulutuksenkin suunta tulevaisuudessa? Helsingin Vihreiden Kasvatus ja koulutus -ryhmä on näistä ja muista teemaan liittyvistä aiheista kiinnostuneiden Helsingin Vihreiden jäsenten kohtaamispaikka. Toimimme yhdessä edistääksemme vihreää kasvatus- ja koulutuspolitiikkaa monin eri vaikuttamisen keinoin. Facebook-ryhmän löydät täältä.

Talous- ja työllisyystyöryhmä

Mitä on vihreä talouspolitiikka? Entä vihreä työllisyyspolitiikka? Miltä perustulon tulevaisuus näyttää? Miten työmarkkinapolitiikka toimii? Mistä Helsingin talous muodostuu ja miten budjettia käsitellään? Helsingin Vihreiden Talous ja työllisyys -ryhmä on näistä ja muista teemaan liittyvistä aiheista kiinnostuneiden Helsingin Vihreiden jäsenten kohtaamispaikka. Toimimme yhdessä edistääksemme vihreää talous- ja työllisyyspolitiikkaa monin eri vaikuttamisen keinoin. Facebook-ryhmän löydät täältä.

Muita ryhmiä

Lisäksi Helsingin Vihreillä on varsinaisten työryhmien ulkopuolella Kuka tahansa meistä -ryhmä, joka keskittyy mielenterveyspolitiikkaan, sekä Terve Stadi -ryhmä, jossa keskustellaan yleisesti sosiaali- ja terveysteemoista.

Lisätietoja: Seuraa Hevin tiedotusta tai kysy lisää työryhmistä toiminnanjohtaja Anna Hyödynmaalta (anna.hyodynmaa@vihreat.fi) tai Hevin varapuheenjohtaja Milo Toivoselta (milotoivo@gmail.com).