Jäsenille

Helsingin Vihreät perustettiin Helsinki-liikkeen nimellä kesällä 1976. Autoliikenteen ylivaltaan, vanhojen rakennusten purkamiseen ja muuhun kaupunkisuunnittelun silloiseen surkeuteen ja vaihtoehdottomuuteen tuskastuneet halusivat osallistua saman vuoden kunnallisvaaleihin. Lähes 40 vuoden aikana Helsinki on vihertynyt huomattavasti ja vihreät ovat nousseet kaupunginvaltuustossa toiseksi suurimmaksi puolueeksi. Tehtävää silti riittää!

Helsingin Vihreiden toiminnassa voi olla mukana monin tavoin. Tarjolla on paikallistason toimintaa, tapahtumia ja retkiä, kunnallispoliittista taustoittamista ja vaalityötä. Tapahtumat ovat avoimia ja toimintaan voi tulla tutustumaan ilmaantumalla rohkeasti paikalle. Tapahtumatiedot löytyvät etusivun kalenterista.

Vihreän liiton jäsenyys on kannanotto maailman menoon: maksamalla jäsenmaksun tuet työtämme paremman maailman puolesta. Lisätietoa jäseneksi liittymisestä ja Helsingin Vihreiden jäsenyhdistyksistä täällä.

Jos olet kiinnostunut jostain tietystä kunnallispoliittisesta teemasta, kannattaa tutustua Helsingin Vihreiden työryhmiin! Vapaamuotoisesti toimivien työryhmien toimintaan pääsee mukaan ilmoittautumalla ryhmän vetäjälle.

Jos sinulla on mitään kysyttävää jäsenyydestä, Helsingin Vihreiden järjestötoiminnasta tai uusia ideoita, ota yhteyttä järjestökoordinaattori Taina Tyrväiseen, taina.tyrvainen (at) vihreat.fi, 045 125 2541.

Haaviston vaalivalvojaiset