Helsingin Vihreät nimesi lisää eduskuntavaaliehdokkaita

Kuvassa ylhäältä vasemmalta: Fatim Diarra, Atte Harjanne, Kaisa Hernberg, Mari Holopainen; Alhaalta vasemmalta: Kati Juva, Kasper Kivistö, Amanda Pasanen, Reetta Vanhanen, Ozan Yanar

Helsingin Vihreät nimesi 19.9. lisää ehdokkaita huhtikuussa 2019 pidettäviin eduskuntavaaleihin.

Ehdokasjoukko koostuu monesta eri väestö- ja ikäryhmästä, sekä kokeneista konkareista että ensimmäistä kertaa eduskuntavaaleissa ehdolla olevista. “Vihreiden kannatus on tällä hetkellä korkeampi kuin ennen vuoden 2015 eduskuntavaaleja, ja näillä ehdokkailla voimme tavoitella vaalivoittoa”, sanoo Helsingin Vihreiden puheenjohtaja Sami Halme.

Nimettyjen joukossa on vahva edustus Helsingin vihreitä valtuutettuja. Ensimmäistä kertaa eduskuntavaaleissa ehdolla oleva kaupunginvaltuutettu Reetta Vanhanen haluaa jokaisen ihmisen äänen kuuluviin päätöksenteossa. “Olen ehdolla eduskuntaan tehdäkseni työtä ihmisten hyvinvoinnin ja toimivan terveydenhuollon puolesta.”

Ilmastonmuutos korostuu monen ehdokkaan tavoitteissa. “Ilmastonmuutoksen torjunta on kohtalonkysymys ihmiskunnan tulevaisuuden kannalta, mutta myös suomalaisten yritysten kilpailukyvyn kannalta. Haluan tehdä vihreää ympäristö- ja ilmastopolitiikkaa, mutta myös elinkeinopolitiikkaa”, toteaa ehdokkaaksi nimetty Kaisa Hernberg.

Myös kasvatuksen ja koulutuksen teemat nousevat esiin Helsingin vihreiden ehdokkaiden teemoissa. “Päämääräni on, että tämä maa panostaa ennen kaikkea uusiin ideoihin ja osaamiseen varhaiskasvatuksesta lähtien. Hyvät päätökset tuntevat ihmisten arkea, eivätkä ole ostettavissa”, korostaa Mari Holopainen.

Vihreistä kansanedustajista ehdokkaaksi nimettiin Ozan Yanar. “Tämän maan suunta on käännettävä. Tulevan eduskunnan on katsottava eteenpäin. Politiikan keskiössä tulee olla oikeudenmukainen talouspolitiikka, maailman paras koulu ja tasa-arvo”, Yanar summaa.

Ensimmäistä kertaa eduskuntavaaleissa ehdolla oleva Kasper Kivistö painottaa teemoissaan ihmisoikeuksia. “Tulevalla kaudella päätetään esimerkiksi translain tulevaisuudesta, joten on välttämätöntä saada asianomaiset mukaan päätöksentekoon.”

Helsingin Vihreät on nyt nimennyt yhteensä 14 eduskuntavaaliehdokasta. Kesäkuussa ehdokkaiksi nimettiin Outi Alanko-Kahiluoto, Emma Kari, Maria Ohisalo ja Sameli Sivonen. Yhteensä ehdokkaita nimetään 22.

19.9. nimetyt ehdokkaat:

asiantuntija, opiskelija, kaupunginvaltuutettu Fatim Diarra
tutkija, diplomi-insinööri kaupunginvaltuutettu Atte Harjanne
yrittäjä, kaupunginvaltuutettu Kaisa Hernberg
tutkija, kaupunginvaltuutettu Mari Holopainen
dosentti, erikoislääkäri, kaupunginvaltuutettu Kati Juva
liikenneopettaja, yhdenvertaisuuskouluttaja, Trasek ry:n varapuheenjohtaja Kasper Kivistö
luonnontieteiden kandidaatti, varavaltuutettu Amanda Pasanen
lääkäri, kaupunginvaltuutettu Reetta Vanhanen