Helsingin Vihreät nimesi lisää eduskuntavaaliehdokkaita

Kuvassa vasemmalta: Johanna Sydänmaa, Bicca Olin, Otso Kivekäs.

Helsingin Vihreät nimesi syyskokouksessaan 13.12.2018 neljä uutta ehdokasta huhtikuussa 2019 pidettäviin eduskuntavaaleihin.

–Tänään valitut ehdokkaat vahvistavat monipuolista ehdokaslistaamme jonka avulla tulemme tavoittelemaan nousua Helsingin suurimmaksi puolueeksi eduskuntavaaleissa, sanoo Helsingin Vihreiden puheenjohtaja Sami Halme.

Nimettävien joukossa on Helsingin kaupunginvaltuuston tuleva puheenjohtaja Otso Kivekäs, 39, joka on johtanut vihreää valtuustoryhmää viimeiset 3,5 vuotta. –Seuraavan eduskunnan täytyy asettaa ilmastonmuutoksen torjunta politiikan keskiöön, ja on meidän Vihreiden tehtävä varmistaa että näin tapahtuu. Tähän työhön haluan antaa panokseni, linjaa Kivekäs.

20-vuotias opiskelijajärjestö Finlands Svenska Skolungdomsförbundetin puheenjohtaja Bicca Olin lähtee ensimmäistä kertaa eduskuntavaaliehdokkaaksi. –Ensi kevään eduskuntavaaleissa luodaan suunta tulevaisuuden Suomelle. Näitä päätöksiä pitää olla tekemässä eri taustoista tulevien ihmisten, myös niiden jotka elävät näiden päätösten kanssa pitkään. Tämän takia olen ehdolla, Olin kertoo.

Kokouksessa nimettiin ehdokkaaksi myös kaupungivaltuutettu ja lehtori Johanna Sydänmaa, 47. –Koulutuksen, kasvatuksen terveyden sekä hyvinvoinnin edistäminen on ensisijainen tavoitteeni päätöksenteossa ja erityisesti lasten ja nuorten asiat ovat sydämelläni, toteaa Sydänmaa.

Helsingin Vihreät on nimennyt nyt yhteensä 18 ehdokasta. Aiemmin tänä vuonna nimettyjä helsinkiläisiä vihreitä ehdokkaita ovat Outi Alanko-Kahiluoto, Fatim Diarra, Atte Harjanne, Kaisa Hernberg, Mari Holopainen, Kati Juva, Emma Kari, Kasper Kivistö, Maria Ohisalo, Amanda Pasanen, Sameli Sivonen, Reetta Vanhanen ja Ozan Yanar. Yhteensä ehdokkaita nimetään 22.

13.12. nimetyt ehdokkaat:

Chief Digital Officer, kaupunginvaltuutettu Otso Kivekäs
Opiskelijajärjestö Finlands Svenska Skolungdomsförbundetin puheenjohtaja Bicca Olin
Liikunnan ja terveystiedon lehtori, kaupunginvaltuutettu Johanna Sydänmaa

Yksi 13.12. nimetyistä ehdokkaista julkistaa ehdokkuutensa myöhemmin.

Sami Halme, puheenjohtaja, puh. 0400 420799
Anna Hyödynmaa, Helsingin Vihreiden toiminnanjohtaja, puh. 040 7543313