Helsingin Vihreän valtuustoryhmän puheenjohtajaksi Kaisa Hernberg ja kasvatus- ja koulutuslautakuntaan Ozan Yanar

Helsingin Vihreä valtuustoryhmä valitsi valitsi tänään kokouksessaan uusia luottamushenkilöitä. Vihreän valtuustoryhmän puheenjohtajaksi ja Helsingin kaupunginhallituksen jäseneksi valittiin kaupunginvaltuutettu Kaisa Hernberg.

–Vaalikevät on mielenkiintoinen ja haastava paikka hypätä Helsingin toiseksi suurimman valtuustoryhmän johtoon. Lähtötilanne on todella hyvä. Tällä valtuustokaudella on saatu eteenpäin lukuisia Vihreiden tärkeitä tavoitteita, kuten kaupungin päästövähennysohjelma, varhaiskasvatuksen ja sosiaalityön palkankorotukset, 5-vuotiaiden maksuton varhaiskasvatus, uusia ratikkalinjoja, rautatieaseman alikulku ja lisää rahaa nuorten mielenterveyspalveluihin, toteaa Hernberg.

42-vuotias ensimmäisen kauden valtuutettu Hernberg työskentelee yrittäjänä ilmasto- ja energiapolitiikan parissa. Hän on myös kaupunkiympäristölautakunnan ja Helenin hallituksen jäsen sekä Vihreiden puoluevaltuuskunnan puheenjohtaja. Hernberg on ehdolla kevään eduskuntavaaleissa.

– Haluan valtuustoryhmän puheenjohtajana edistää ja tukea Vihreiden hyvää työtä entistä ilmastoystävällisemmän, yhdenvertaisemman, toimivamman, hauskemman ja kukoistavamman Helsingin eteen. Meillä on erinomainen, osaava valtuustoryhmä, jonka johtaminen on ilo ja kunnia.

Vihreä valtuustoryhmä valitsi kasvatus- ja koulutuslautakunnan jäsenen paikalle Ozan Yanarin.

Ryhmäpuheenjohtajan, kaupunginhallituksen jäsenen ja kasvatus- ja koulutulautakunnan jäsenen paikat vapautuivat Otso Kivekkään luovuttua tehtävistä tultuaan valituksi kaupunginvaltuuston puheenjohtajaksi. Kivekäs siirtyy tehtävään tänään, kun valtuusto valitsee itselleen uuden puheenjohtajan ja kaksi varapuheenjohtajaa.

Kaisa Hernberg, Vihreän valtuustoryhmän puheenjohtaja, puh. 040 562 3242
Anna Hyödynmaa, Vihreän valtuustoryhmän sihteeri, puh. 040 754 3313