Helsingin Vihreä valtuustoryhmä kasvaa: Johanna Sydänmaa siirtyy Vihreisiin

johannasydanmaa

Helsingin Vihreä valtuustoryhmä kasvaa yhdellä kaupunginvaltuutetulla, kun Johanna Sydänmaa siirtyy Kokoomuksesta Vihreisiin kaupunginvaltuuston kokouksessa keskiviikkona 20.1. Vihreällä valtuustoryhmällä on tämän jälkeen 19 kaupunginvaltuutettua.

Viikissä asuva Sydänmaa on kolmannen kauden kaupunginvaltuutettu, ja hän on kuluvalla valtuustokaudella toiminut kulttuuri- ja kirjastolautakunnan varapuheenjohtajana. Hän opettaa liikuntaa ja terveystietoa Vuosaaren lukiossa. Opettajana erityisesti koulutus ja varhaiskasvatus ovat Sydänmaalle tärkeitä. Hallituksen valtaviin koulutusleikkauksiin pettyneenä hänet ajoivat puolueen vaihtoon ennen kaikkea arvokysymykset.

”Hallituksen leikkauspolitiikka huolestuttaa, sillä leikkaukset sattuvat eniten niihin, jotka ovat jo nyt yhteiskunnassamme kaikkein heikoimmilla. Etenkin leikkaukset koulutuksesta ja varhaiskasvatuksesta ovat äärimmäisen lyhytnäköistä politiikkaa, jota vastaan on taisteltava. Olen iloinen, että subjektiivinen päivähoito-oikeus ja ryhmäkoot turvattiin Helsingissä”, sanoo Sydänmaa.

Myös yksinhuoltajaperheiden aseman ja palveluiden edistäminen ovat Sydänmaalle tärkeitä tavoitteita. ”Helsingissä olen nostanut keskusteluun  yksinhuoltajien vaikeaa asemaa. Olen puolustanut esimerkiksi yksinhuoltajien oikeutta arkea helpottaviin kotipalveluihin”, Sydänmaa kertoo.

Vihreän valtuustoryhmän puheenjohtaja Otso Kivekäs iloitsee Sydänmaan päätöksestä siirtyä vahvistamaan Vihreää ryhmää.

”Johanna Sydänmaalle tärkeät arvot koulutuspolitiikassa ja heikoimmista huolehtimisesta ovat myös Vihreiden arvoja. On hienoa saada Johanna mukaan riveihimme ajamaan näitä tärkeitä tavoitteita”, sanoo Kivekäs.

Otso Kivekäs, Helsingin vihreän valtuustoryhmän puheenjohtaja, puh. 044 333 6338
Johanna Sydänmaa, kaupunginvaltuutettu, puh. 044 3422 421