Hanna Hannuksesta Helsingin Vihreiden puheenjohtaja

Ylhäällä vasemmalta: Ville Sinnemäki, Suvi Pulkkinen, Katja Reinikka, Dolf Assman.
Alhaalla vasemmalta: Outi Lindqvist, Maritta Hypen, Hanna Hannus, Eveliina Laakso, Leena Brandt, Milo Toivonen.

Helsingin Vihreät valitsi syyskokouksessaan 13.12.2018 Hanna Hannuksen puheenjohtamaan yhdistystä vuonna 2019.

–Helsingin Vihreiden toiminnan keskipisteenä ensi vuonna ovat eduskuntavaalit ja eurovaalit, mahdollisesti myös maakuntavaalit. Minulla on suuri palo tehdä ensi keväästä kaikkien aikojen kampanjakevät. Vihreän vaalivoiton saamiseksi tarvitaan hyvää henkeä, järjestelmällisiä vaalivalmisteluja ja ihmisten innostamista. Vihreillä on kaikki mahdollisuudet tehdä Helsingissä upea vaalivoitto, Hannus linjaa.

Hannus on 30-vuotias humanisti Harjusta. Hän työskentelee eduskunnassa kansanedustaja Outi Alanko-Kahiluodon avustajana. Vuonna 2018 Hannus on puheenjohtanut Kallion seudun Vihreitä. Helsingin Vihreissä hän on toiminut myös kaupunkiympäristön toimialaryhmässä, Anni Sinnemäen katukampanjakoordinaattorina kuntavaaleissa 2017 ja presidentinvaaleissa Pekka Haaviston kampanjassa.

–Politiikan teemoista minulle läheisimpiä ovat koulutus- ja kulttuuripolitiikka, kaupunkisuunnittelu, ilmastopolitiikka, eriarvoisuuden torjuminen, perustulo ja intersektionaalinen feminismi. On todella suuri ilo lähteä luotsaamaan Vihreitä Helsingissä kohti tärkeää vaalivuotta. Vihreälle politiikalle on nyt suuri tarve. Ilmastotekoja tarvitaan nyt. Koulutukseen ja köyhyyden torjuntaan on panostettava kunnianhimoisesti, kertoo Hannus.

Hallituksen jäseniksi valittiin 14 ehdokkaan joukosta Dolf Assman, Leena Brandt, Maritta Hypen, Eveliina Laakso, Outi Lindqvist, Suvi Pulkkinen, Katja Reinikka, Ville Sinnemäki ja Milo Toivonen.

Hanna Hannus, puh. 050 3072127
Anna Hyödynmaa, Helsingin Vihreiden toiminnanjohtaja, puh. 040 7543313