Esittelyssä Helsingin Vihreiden uusi hallitus!

Helsingin Vihreille on valittu uusi hallitus vuodelle 2015. Puheenjohtajana jatkaa vuoden verran pestissä ollut pitkän linjan vihreä aktiivi, lastensuojelualan järjestössä toiminnanjohtajana työskentelevä Pauliina Lehtinen.

Eduskuntavaalivuonna toimintaa luotsaavat hallituksessa lisäksi Pohjois-Helsingin Vihreistä tuttu puoluehallituksen jäsen Sami Halme, turvallisuusoperaattorina työskentelevä tuore, mutta sitäkin aktiivisempi vihreä Mitja Mieskolainen, psykologian opiskelija ja tilastonikkari Juuso Pesälä, puolueen kampanjakoordinaattorina toiminut töölöläinen aktiivi Leena Rantanen, Niemikotisäätiön prosessivastaavana työskentelevä pettämätön kampanja-apu Leena Rantasalo, Rönsy-lehden päätoimittaja, yhteiskuntapolitiikan opiskelija Simo Raittila, hallituksen kuopus, teologian opiskelija ja Helsingin Vihreiden Nuorten puheenjohtaja Minna Silvennoinen, Koillis-Helsingin Vihreiden puheenjohtaja, sosiaali- ja terveyslautakunnan jäsen Hannu Tuominen sekä Helsingin Vihreän Seuran toiminnassa aktiivisesti vaikuttava historiantutkija Veijo Åberg.

– Olen todella kiitollinen valinnastani ja mahdollisuudesta jatkaa Helsingin vihertämistä tämän joukkion johdossa! Ensi vuodesta tulee työntäyteinen vaalivuosi, mutta uskon, että tällä porukalla se ei ole mikään ongelma! Pauliina Lehtinen iloitsee.

Näin tuore hallitus kommentoi tunnelmia ja tulevaa:

Sami Halme: Hyvillä eväin vaalivoittoon: pienikin työ on tärkeä, sillä maailma paranee pala kerrallaan!

Mitja Mieskolainen: Hallituksessa pyrin tekemään parhaani eduskuntavaalien eteen ja kehittämään järjestöjenvälistä yhteistyötä ja jäsenhankintaa.

Juuso Pesälä: Tällä hetkellä fiiliksiä kuvaa ehkä parhaite lausepari: Väsynyt mutta onnellinen. Haluan jatkaa osallistavampien toimintatapojen tuomista toimintaamme ja käyttää niitä vaalivoiton saavuttamiseen. Heviläisille toivon onnellista ja rentouttavaa Joulua, jonka jälkeen lähdetään yhdessä tekemään sitä vaalivoittoa!

Leena Rantanen: Terveiseni HeVin jäsenille: Eduskuntavaalivuonna meidän kaikkien tietoja, taitoja ja aikaa tarvitaan, jotta vaalitulos vie Suomea vihreämpään suuntaan.

Leena Rantasalo: Hyvällä fiiliksellä kohti käänteen tekevää kevättä, yksi missio: loistava tulos vaaleissa Vihreille! Terveiset: yhdessä olemme enemmän

Simo Raittila: Haluan olla kehittämässä vihreistä avointa organisaatiota, johon on helppo tulla mukaan tekemään itselle tärkeitä asioita yhdessä muiden kanssa. Joukkoistetaan enemmän ja jaetaan parhaita toimintatapoja muillekin. Vihreä viesti menee maailmalle parhaiten, kun se huudetaan monella suulla ja sen takana on joukkoäly.

Minna Silvennoinen: Olen lähdössä tekemään ensi vuotta, vihreää vaalivoittoa sekä HeVin ja Nuhevin yhteistyötä innoissani ja energisenä. Vietetään kuitenkin kaikki ensin rauhaisa ja rentouttava joulu!

Hannu Tuominen: Vuoden suurimmat haasteet ovat vaalivoitto ja vihreän politiikan entistä parempi joukkoistaminen, mutta enteet ovat hyvät.

Veijo Åberg: Vaalivuosi tulossa, tekemistä riittää, hienoa!

Vuoden 2015 toimintasuunnitelma antaa tulevan vuoden toiminnalle raamit. Helsingin Vihreiden tapahtumat löytyvät kätevimmin nettisivujen kalenterista sekä Facebookista. Tapahtumat ovat suurimmalta osin avoimia myös muille kuin vihreiden jäsenille. Tervetuloa mukaan!

Pauliina Lehtinen, 040 577 4278
Outi Silfverberg, toiminnanjohtaja, 040 754 3313