Jäsenyhdistykset

• Helsingin Vihreät ry on piiriyhdistys, johon kuuluu jäsenenä 13 Helsingissä toimivaa vihreää yhdistystä. Yksittäiset ihmiset ovat Helsingin Vihreiden jäseniä kuuluessaan johonkin näistä jäsenyhdistyksistä. Jäsenyhdistykset tarjoavat monipuolista toimintaa koko Helsingin alueella – millainen toiminta kiinnostaa juuri sinua?
  • Helsingin Vihreiden jäsenyhdistyksistä kahdeksan toiminta keskittyy erityisesti oman kaupunginosan kehittämiseen ja ongelmakohtiin puuttumiseen. Paikallisyhdistyksissä uudet jäsenet myös tutustuvat alueellaan asuviin toisiin vihreisiin. Paikallisyhdistykset toimivat linkkinä vihreään valtuustoryhmään ja muihin vihreisiin luottamushenkilöihin. Yhdistykset järjestävät sekä kaikille avoimia keskustelutilaisuuksia ja vaalitapahtumia että omille jäsenille tarkoitettuja illanviettoja ja tutustumiskäyntejä.
  • Helsingin Vihreiden jäsenyhdistyksistä neljä toimii koko Helsingin alueella. Helsingin Vihreä seura ry järjestää aktiivisesti muun muassa poliittisia keskusteluiltoja sekä ottaa kantaa niin paikalliseen, kansalliseen kuin globaaliinkin politiikkaan. Helsingin vihreät Nuoret kuuluu Helsingin Vihreän piirijärjestön lisäksi myös valtakunnalliseen Vihreiden Nuorten ja Opiskelijoiden liittoon. "Nuhevi" ottaa terhakkaasti kantaa paitsi nuoria ja opiskelijoita koskeviin asioihin, myös esimerkiksi ympäristönsuojeluasioihin ja eläinoikeuskysymyksiin. Vastaavasti Helsingin Vihreät Naiset kuuluu valtakunnalliseen Vihreät Naiset -kattojärjestöön. "Henna" edistää tasa-arvoa ja naisvaikuttamista sekä kiinnittää huomiota hyvinvointipalveluiden toteuttamiseen. Helsingin seudun Ikivihreät on järjestö, joka vilkkaalla toiminnallaan muistuttaa, ettei Vihreät ole vain nuorten puolue!
  • Helsingin Vihreiden alaisuuteen kuuluu myös Brysselin Vihreät, joka yhdistää vihreitä ulkosuomalaisia Brysselissä.
  • Kaikkien jäsenyhdistysten yhteystiedot löydät alta – tervetuloa mukaan vihreään toimintaan!

• Brysselin Vihreät

Toimialue: Bryssel pj. Markus Drake s-posti: markus.drake(at)vihreat.fi www.facebook.com/brysselinvihreat

• Arabian-Käpylän-Viikin Vihreät

Toimialue: Toukola, Vanhankaupunki, Arabianranta, Käpylä, Kumpula, Koskela, Veräjämäki, Viikki, Viikinmäki, Pihlajisto ja Pihlajamäki pj. Eveliina Laakso Yhteydenotot: laakso.eve1(at)gmail.com https://www.facebook.com/AKVvihreat

• Etelä-Helsingin Vihreät

Toimialue: Kruununhaka, Katajanokka, Kluuvi, Kaartinkaupunki, Ullanlinna, Kaivopuisto, Eira, Punavuori, Munkkisaari, Jätkäsaari, Kamppi, Ruoholahti, Töölö, Lauttasaari ja Suomenlinna. pj. Tuukka Aaltonen Yhteydenotot: tuukka.aaltonen(at)vihreat.fi www.etevi.fi

• Helsingin vihreä seura

pj. Touko Apajalahti Yhteydenotot: touko.apajalahti(at)gmail.com www: Helsingin Vihreä seura

• Itä-Helsingin Vihreät

Toimialue: Kulosaari, Herttoniemi, Roihuvuori, Herttoniemenranta, Tammisalo, Laajasalo, Vartioharju, Puotila, Puotinharju, Marjaniemi, Itäkeskus, Myllypuro, Kontula, Vesala, Mellunmäki, Kivikko ja Kurkimäki.

pj. Tommi Vilppula
    s-posti: itahevi-info(at)vihreat.fi
    www.itahelsinginvihreat.fi

• Kallion seudun Vihreät