Brysselin Vihreät yhdistää vihreän väen

Syksyllä 2017 perustettu Brysselin Vihreät ry on ensimmäinen vihreä ulkosuomalaisjärjestö, ja se toimii tästä lähtien Helsingin Vihreiden jäsenjärjestönä. Brysselin Vihreät tarjoaa  kaupungissa toimiville lukuisille vihreät arvot jakaville suomalaisille foorumin, joka järjestää keskustelutilaisuuksia, seuraa EU-politiikkaa ja osallistuu Suomessa käytävien vaalien kampanjointiin Brysselissä.

“Brysselissä työskentelee ja asuu iso joukko suomalaisia vihreitä, jotka ansaitsevat vihdoin yhdyssiteen ja keskustelufoorumin. Uusi yhdistys tarjoaa mahdollisuuden myös tukea kotimaan vihreiden politiikkaa nyt, kun Suomen EU-puheenjohtajuus lähestyy”, Brysselin Vihreiden perustajajäseniin kuuluva europarlamentaarikko Heidi Hautala kertoo.

“Toiminta on lähtenyt vauhdikkaasti käyntiin, se on ollut hienoa nähdä. Olemme jo järjestäneet muun muassa keskustelutilaisuuden presidenttiehdokas Pekka Haaviston Brysselin-vierailun yhteydessä, jolloin Haavisto kertoi täydelle huoneelle Eurooppa-visiostaan. Haluamme vaikuttaa myös laajemmin siihen, miten Eurooppaa käsitellään Suomen politiikassa”, puheenjohtaja Markus Drake toteaa.

Yhdistykselle oli luontevaa hakea Helsingin Vihreiden jäsenjärjestöksi, sillä yhdistys on paikallisjärjestö ja suuri piiriyhdistys voi tarjota sille tukea varsinkin toiminnan alkuvaiheessa.

“Ensi vuonna käydään europarlamenttivaalit, ja Brysselin Vihreiden panos vaalitilaisuuksien ja -viestinnän suunnittelussa tulee olemaan Helsingin Vihreille arvokas. Toivotamme yhdistyksen lämpimästi tervetulleeksi Helsingin piiriyhdistyksen siipien suojiin”, Helsingin Vihreiden puheenjohtaja Sami Halme sanoo.

Pekka Haavisto Brysselin Vihreiden vieraana

Brysselin Vihreiden jäseneksi voi liittyä osoitteessa https://www.vihreat.fi/liity?yhdistys=258
Facebook: brysselinvihreat
Twitter: vihreatbxl