Helsingin Vihreät valitsi syyskokouksessaan 12.12. Hanna Hannuksen jatkamaan yhdistyksen puheenjohtajana vuonna 2020.

– Vuonna 2020 Helsingin Vihreiden tärkein tehtävä on vuoden 2021 kuntavaaleihin valmistautuminen. Vihreillä on kaikki mahdollisuudet olla tuolloin Helsingin suurin puolue. Ensi vuonna rakennamme yhdessä vihreän kuntavaaliohjelman sekä teemme valtaosan vaalikampanjan suunnittelusta ja monipuolisen, houkuttelevan vihreän ehdokaslistan valmistelusta. Ensi vuonna tärkeä tehtävä tulee olemaan myös entistä innostavamman vihreän vapaaehtoistoiminnan toteuttaminen, Hannus linjaa.

Hannus on 31-vuotias filosofian maisteri Harjusta. Hän on toiminut Helsingin Vihreiden puheenjohtajana vuonna 2019 ja ollut mukana rakentamassa vihreitä vaalivoittoja sekä eduskunta- että europarlamenttivaaleissa. Tätä ennen Hannus on toiminut Kallion Seudun vihreiden puheenjohtajana sekä vihreiden ehdokkaiden vaalikampanjoissa.

– Haluan omalla panoksellani olla mukana rakentamassa entistä vihreämpää Helsinkiä. Helsingin Vihreiden puheenjohtajana haluan olla helposti lähestyttävä, aktiivinen ja innostava niin uusille kuin kokeneille toimijoillemme sekä aktiivinen yhteydenpidossa jäsenyhdistyksiin, kertoo Hannus.

Helsingin Vihreiden hallituksen jäseniksi valittiin Dolf Assmann, Leena Brandt, Daniel Hollen, Maria Jauhiainen, Outi Lindqvist, Suvi Pulkkinen, Kim Sorokin, Ville Sinnemäki ja Coel Thomas.

Hanna Hannus, Helsingin Vihreiden puheenjohtaja, puh. 050 3072127
Anna Hyödynmaa, Helsingin Vihreiden toiminnanjohtaja, puh. 040 7543313