Jukka Relander
Jukka Relander lähtee vihreiden eduskuntavaaliehdokkaaksi Helsingissä. Relander ilmoitti ehdokkuudestaan tänään sunnuntaina. Relander on Kulttuuri-, mielipide- ja tiedelehtien liitto Kultti ry:n toiminnanjohtaja, Suomen kirjastoseuran ja Tasa-arvoasiain neuvottelukunnan puheenjohtaja, helsinkiläinen valtuutettu, kolumnisti, radiohenkilö ja kahden lapsen isä Käpylästä.
”Päätöksentekoa on ollut liian kivuliasta katsoa lähietäisyydeltä. Siksi olen ehdolla eduskuntavaaleissa. Haluan olla mukana rakentamassa kasvavaa, kehittyvää ja kestävää Suomea, joka menee eteenpäin”, Relander sanoo.

Relander on aiemmin ollut ehdolla kahdesti. Vuonna 2007 eduskuntapaikka jäi alle kahdensadan äänen päähän, ja vuoden 2011 jytkyvaaleissa vihreiden yleinen tulos painoi ehdokkaan tuhannen äänen päähän tavoitteesta. Nyt on tarkoitus mennä läpi.
”Haluan suojella vesistöjä, kehittää koulutusta, järkevöittää energiapolitiikkaa ja rakentaa Suomesta hyvinvoinnin ja kulttuurin suurvallan”, hän avaa vaaliteemojaan.
”Vihreät on hyvä puolue myös keski-ikäiselle perheelliselle miehelle”, hän päättää.
Vihreiden listalla on tähän mennessä julkistettu 20 ehdokasta. Loput kaksi julkistetaan helmikuun aikana.

Jukka Relander, puh. 050 321 56 32
jukka.relander@lektio.fi